torsdag 11 januari 2018

Inspiration av många slag...Vädret perfekt..Dansar omkring...

* Djup suck * men baaara positivt...Man måste ju andas i vilket fall som helst...och lungkapaciteten "tål kollas"...

Sitter vid köksbordet med plattan lutad mot mitt dyra fotförsedda glasfat och dricker matê....
Idel hälsa på fatet...
( Säg det bara: nu har det "slagit slint " ???? )

Njaaa, närmast håller jag på att rensa hushållet på allt möjligt gammalt och i samband med det måste jag
" smaka mig genom " förråden...

Medan min polenta sväller i kastrullen hinner jag bra både dricka och googla matê-te-historia och ...idé...
Har inga metallsugrör...
Sällskapsdryck alltså..i min absoluta ensamhet...Passar bra med kontraster...

Nå, radion - Hälsningen - lockar ibland  tedrickaren till ystra
" svängommar " så åtminstone hemorroidfaran kanske avvärjs ??? 😆

Och radion ÄR sällskap...

Där efterlyste de i morse väderbilder..och hörsam som jag är, har ett stycke retuscherad bild åkt iväg till abolands studio...

Man kan inte låta åboborna sväva i sina villfarelser om att vädret skulle vara MULET...

Och här slutar dagens lilla rapport...
Det ska bli ...frukost 😇 eller lunch...

Polenta med finhackade blomkålsblad, chili och peppar..

Hörs igen 🌟💚🌟🌟💚🌟💙🌟






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar