onsdag 24 februari 2016

Jajaa, gnäll inte nu ;)

Eftersom jag har haft en påtvungen skrivpaus på nästan tre veckor FINNS det sånt som jag rent konvulsivt måste visa ...berätta ....

OCH....eftersomjag lånat ut min lilla laddningsbara borrmaskin så...måste jag ju " fylla ut " tiden här ...
INGET lästvång heller :)

Alla mina foton på plattan gick förlorade i gårdagens misslyckade kopiering, MEN jag kommer att överleva förlusten...
Dels för att jag flitigt pillat in foton på fb och picasa OCH ...här på bloggen/dagboken...

Nu då jag har simkortet i plattan ( självinstallerat ) kan jag röra mig med den lite allestans och i morse utnyttjades denna mobilitet med ett besök i bastun - för att ta några bilder av " eländet " som det verkar just nu....
Takbetsandet är inlett ...och kräver en massa pauser för det är sååå tungt att stå och pensla uppåt....( Som jag visst sagt ...utan att ha bilder med )

Takmålning i repriser


Frontbräden är sågade och kommer SNART att installeras

Oredan är ...min egen :)
Nej, jag har lätt att se MÖJLIGHETER bakom mycket bråte och längtar hett ( !!! ) efter invigningen i lögarstugan...
Utnyttjade också solens österläge för att få bilderna...med tiiidigt dagsljus genom fönstret...
Övre laven är på plats men skall naturligtvis stabiliseras
ännu... Bl.a med battingen som skymtar mitt under laven...
Alla verktyg som ligger på grytlocket " lever farligt " för det är nytt vatten i grytan.....


Ja, i går var jag så trött att jag inte orkade elda inne i huset, men i dag har jag tagit skadan igen ...Kan ligga på sängen med uppkavlade ärmar och klara livhanken....
Har ätit en tidig lunch och skall strax såga lite innan jag går ut med Onna som behöver en kompensationsrunda efter gårdagens skändliga ensamtimmar....
Hon skulle ju KUNNA njuta av friden då jag är borta och inte skälla nonstop....
När jag kommit hem är hon nog så lugn ....



Nu ska jag stiga upp och göra nån nytta....Solen skiner och det är en äkta synd att vara inne....
UTEsådder får vänta tills maskinen tinat upp efter vintern....

Den har inte funkat på många år så....
I fjol var marken GRÖN denna dag - 24 februari....DET fick jag inte med nån bild av, men ...
Onna ställde upp med detta :

Men Matte...kom ut då :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar