måndag 1 februari 2016

Matsnack idag :)

Igår var jag och en kompis och besökte Krog Eugenia här i Västanfjärd...En gammal bar i ny regi..
Positivt nog fick vi bord - vilket jag lite oroat mig för eftersom det varit proppfullt dagen innan...

Maten serveras som både hela och halva portioner och det tycker jag speciellt bra om...
Sååå ofta går jag inte ut och äter att jag skulle hinna provsmaka en hel meny, men nu kunde jag pröva hela två rätter...
Någon barnmeny såg jag inte till och det kunde andra matföretagare ta efter...

Festade till det riktigt och " pratade mig till "  Husets Röda ...minsta möjliga mängd - som visst var 1,2 dl.....i ett jätteglas....
Skaldjursgryta och olivpasta med vitlök ...riktigt gott...

Stulit bilden från google :)

Var det vinets inverkan/påverkan  ( ??? ) eller bara för att jag  druckit alldeles för lite innan utfärden -  som jag plötsligt blev  absolut otroligt törstig...

Kompisen / chauffören  hade en hel stor flaska vatten som jag  drack säkert en liter av ...
Utan överdrift.
Därför var jag ännu fyra timmar senare alldeles proppmätt...

Idag är en ny dag  - och en ny MÅNAD - och jag har efter lite jobb i bastun kommit in, tänt i vedspisen för diskvattenskok och...matlagning....

Försöker använda så mycket som möjligt av den förfjoliga chiliskörden, så det blev biff på malet kött med chili och en halv kinesisk vitlök - de som har ett enda rum utan små klyftor.....
Lånad bild....

Så, nu svider munnen skönt, som om jag pussat nässlor och...om jag håller andan då postbilskillen kommer med Onnas matsäck så överlever han kanske ....

( Jo, jag höll andan så jag nästan blev blå medan jag skrev på  postlappen ....och han hade roligt och sade att det inte gör något ....med lite vitlöksdoft...)

******************

Jag fick helt plötsligt handräckningshjälp med mätandet i bastun och som tack lärde jag hjälparen hur man använder gersågen....

Inte  alls så illa med nån som BÄR, håller i och gör som jag vill....ROLIGT att vara enväldig BOSS... :D

Men det är jobbigt också, så nu är det ryggläge en stund....
Orkar inte diska idag...ännu...i alla fall....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar