lördag 6 februari 2016

Vissa dagar....borde man....hmmmmm....

Inget att skylla på egentligen... Sömnen var god och tillräcklig, samvetet gott efter en liten länk med postiljonen Onna ( som har burit vår post sedan hon var 4 månader gammal ) och ...inga sågmissöden heller....
( Sängen är förresten fortfarande obäddad klockan 16.20 - men GÖR det något ???? )


Kom till " arbetsplatsen "  med 2 nysågade battingar - som jag plötsligt kommit på att jag hade på vinden under takets lägsta punkt....Osågade alltså  :)

De passade perfekt till det de tänkts och jag var nöjd och glad...och tänkte " Släng dig i väggen Jim Björni - det här klarar jag " - efter att ha tagit totalt exakta mått för en del som skulle sågas halvvägs ur ena battingen....

En av mina få idoler...J.B.....

HANDSÅGAS dessutom och det är nog inte min starkaste sida... Tur att jag ändå råkat få den bättre av två annars identiska sågar med mig....
( och jag SKA ha en japansk såg nångång....Kostar inte sååå mycket ....)
Hai hai hai.....


Metallskjutmåttet stod dock ingenstans att finna, men i en mångsidig  ( !! ) kvinnas lådor finns ju också tygmåttband, så inget att skylla på....igen...

Stämjärnet KUNDE för allt i världen ha varit vassare och ...föga proffsigt användes en smal björkklabb i stället för hammare....Who cares....

Eldade lite igen för att få upp värmen - för betset - och för att slippa tappa saker i betonggolvet bara pga köldstelhet....

Den nysågade stämjärnsbehandlade battingen behövde rötskyddas, så betsburken öppnades och jobbet gjordes bums...

Sen " skulle jag bara " skruva den på plats...och ....nån annan byggsatsdel kom på glid, small i golvet. ...och ...burken hoppade högt i luften ...för att komma ner på sida....

Kunde ha gått värre....

Nå....Värre saker HAR hänt och hade INTE behövt riktigt så många kraftord som jag utslungade....medan jag snabbare än blixten penslade upp den mesta färgen i en ren plastburk och torkade golvet med de superlonbitar som jag från början tänkt " måla " väggarna med...

Det gjorde jag visserligen nu också för att inte behöva vinka adjö åt en massa fin färg.....

Tääänk vad bra att jag hade SOPAT golvet.....Det blev inte många miniträflisor att pilla bort från väggen....

Ibland har man ju tur.....

Städning brukar inte planeras....

                                                       ************
                                                 
Såg preciiis att det här inlägget - från igår - hade stannat i ett förhandsgranskat stadium, så fyller i lite nu på lördag....
Ringde just till bybutiken och frågade ödmjukt om nån välvillig själ kunde blanda 2 burkar bets åt mig.....

Tänk vad man känner sig liten / ful / påträngande / krävande / elak då man stressar folk - då de är få på jobbet......

Får väl trösta mig med att jag handlar 99% av mina varor just här ...och försöker intala mig att ...såna som jag behövs för att butiken ska överleva i en by där sgs alla har bil.....

Nu ska jag och Onna iväg på kombinerad länk & handel ...med vårt fenomenala transportmedel.....




Det blev ganska många burkar idag....och på hemvägen började det snöa helt vågrätt och rakt i nyllet på husägaren som kämpade hårt i motvinden ;)



Texten på tidningens pärm : Styrka ur ilska :)



Men också frukt och smörgåspålägg kom hem....för att
" styrka " en donare / jobbare.....


Nu ska jag bara elda en stund och sedan dra overallen på mig....

Trevligt veckoslut på er alla....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar