tisdag 24 oktober 2017

Pinar er igen med en ny sida i dagboken..

Men, som jag sagt förut : det är ett fritt land och man läser vad man vill ;)

Fick ett mycket vänligt anbud i morse...
D.v.s hade möjligheten att åka med till Stora Byn - och  TOG den...

Det har lovats vinterväder redan om någon dag ...och ...nu kommer en ny bikt - eller bevis på MYCKET skamliga prioriteringar :

Småfåglarna går före mina barnbarn- och mycket annat också -  då det gäller pengar...

Alltså inhandlades en säck solrosfrö OCH en ny fröautomat + två fettstänger med de pengar som jag EGENTLIGEN ...vikt som gåva .....:(

Tog ut pengarna på lördagen för att ge till ett myndighetsfyllande barnbarn - som dock inte kom på kusinkalaset...

Alltså blev pengen i min plånbok - och efter att jag IDAG kollat mitt saldo OCH betalat en del av de förfallna fakturorna OCH funnit att jag inte  har råd JUST nu ENS  med mina värkpiller ( som med ett nödrop räcker till 1.11 !!! ) - så blev det prioritering av stora mått...

Barnbarnen har väl föralltivärlden blivit vana vid att inte få något, men IBLAND skulle det vara roligt att överraska dem med en peng...

Nu fick fåglarna förtur...och Famo bara dåligt samvete...

Tyvärr kan jag leva med sådant - i synnerhet som jag LOVAR mig själv att kompensera detta brott ...på något lämpligt sätt ...nångång....

Så, där står den nu och ser ut som en gårdslampa....

Foderautomaten, som enligt annonsen rymmer fyra kg frö alltså...
Annonsen löd såhär ...

Talgoxarna  luskade MYCKET snabbt  ut att den INTE är en lampa...
Det har flaxats ivrigt runt apparaten...och dess tre foderfickor....

Inte bara talgoxar, utan också blåmesar, pilfinkar, domherrar och koltrastar...

Trastarna lockas till svenskrönnens/ oxelns rodnande bärklasar, men också till de solrosfrön som jag frikostigt slängt bland de nedfallna löven...på andra sidan trädet...

Och nu - då detta matställe är  färdigställt  - har jag ungefär samma bryderi som alla andra år den här tiden...
Vad ska jag ha på mig själv ??? OM och NÄR det blir snö/ kallt etc...

Pilkhalaren som GÅR PÅ, men är alldeles för stor på alla andra ställen än runt rumpan...och kräver stooora ingrepp också längdmässigt...

Eller nån sorts kombo av det jag bökat fram ur vindsskåpets gömmor...

Ålder på plaggen : ca 20 år ...

För...min favoritoverall är SLUTSLITEN....( Jo, jag har sagt det i fem-sex år minst, men alltid lappat den liiittte till och liiittte till.... ;) )

Djuuuup suck...

MEn det ÄR trevligare att köpa buskar och växter än kläder...

Det LÖSER sig...

Just nu är det skönt framför brasan och .... gäspningarna överröstar ...det dåliga samvetets förmaningar...

Så, jag drar mig tillbaka och ...tittar på mina fina parusar och andra matgäster...

I väntan på ..att bli kroppsligen insnöad...

Andligen lär det ha skett redan för länge sedan ???

Ankommer ju inte mig att bedöma ??? ;)

Ha det gott och VAR försiktiga i trafiken !!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar