torsdag 12 oktober 2017

Underligt det här med att bli äldre...

Väldigt ambivalent fråga faktiskt, just det här med att åldras...

Har alls ingenting emot mera livserfarenhet och ....mer förnuft...
( Det sistnämnda har på sistone IGEN satts på prov / utsatts för frestelser , men...hittills segrat...Dvs jag har från tre olika håll uppmanats att skaffa en ny hund...och ingen annan än jag själv vet HUR mycket mitt hjärta blöder av saknaden...MEN ...sen då jag med förnuftet i handen - likt Hamlet med kraniet ;) - väger fördelar med nackdelar/risker...Ja, då väger MOTvågen mer...)

Kroppen blir milt sagt  " annorlunda " och då avser jag inte rynkorna eller den hormonella obalansen ELLER håret - som blacknat...

RYNKORNA kan jag bara fylla ut med ...mat ;) Fast...inte på händerna
Lite lätt dehydrering dessutom ?
HORMONERNA ??? Nää, inget estrogentillskott
HÅRET ??? Joooo, det kan jag påverka :)  Och - som jag sagt tidigare : inte för estetiska/ åldersmotverkande eller andra patetiska skäl, utan för att jag KÄNNER mig piggare med färg i kalufsen...
Jag fick äntligen " tummen ur " i fråga om mina hennapåsar....

Det BLEV tvåfärgat...
Min vanliga engångiåret- röda henna OCH en aldrig förr
testad kastanjebrun...
Inte blandade sinsemellan, utan " konstfullt " i två lager...

Först en liten klippning med en möjligast lite misshandlad sax framför kammarspegeln och sedan hennasmet i två repriser...
Mina " på köpetfådda " plastförkläden kom väl till pass som skiljemedel/gränsmarkörer...
Min hemmasalong är rätt futtigt utrustad, men ..klädnypor som ersätter snoffsiga klämmare går bra...och fryspåsar på händerna funkar också istället för att kladda städhandskarna...
Också plattan gillade kaffepausen ...Här skallinpackning..

Att resultatet blev ett aningen grönskande " underhår " och att ...  jobbet till den " såkallade kastanjebruna " delen fick göras om var väl väntat ...
Koppar ärgar ju, men sååå modern är jag nog inte att det kunde godkännas...

Men -  efter sammanlagt 4 timmars smetande/inpackande/sköljande och fönande blev resultatet ändå såpass bra att jag kunde tänka :
 " Oj.... vad jag sparade pengar " ..:D

Salong " Hysterica " ???

Så, nu om jag nångång möts av medlidsamma blickar ...är det väl bara positivt ??? ;)

Min  yngsta dotter var vid familjens gårdagsvisit...antingen väldigt diskret eller t.o.m ....uppskattande i sin kommentar :
" Ha du vari ti frissan riktit ? "

Ändå har jag hängt ut mitt huvud på fb för att byfrissorna INTE ska belastas med resultat som de ...helst inte vill kännas vid ;)

Nå det om håret :)

Vet inte vad som " hänt " i min hjärna ...och varför ( ??? ) -  i övrigt heller...

Var nämligen vid ett besök i Kompassen i Kimito Cittty - istället för att handla mat - inne i guldsmedsaffären och lät damen där skjuta hål i mina örsnibbar...

Igår beställde jag ...örhängen av ortens smyckestillverkare " Pärlugglan "...
Hoppas öronen hunnit läka till den 21.10 :)
( Då ska jag på FEST ...inte...gifta mig :D  eller ens någit ditåååt ... )

Ja, det var väl dehär sällsynta " skönhetsrelaterade" / imageuppbyggande/ uppiggande nyheterna från denna gamla ...nystädade stuga...

Bloggen vill inte ta emot fler från-mobilen-till-plattan-bilder just ju, så jag tar en paus - med KAFFE !!!!
Något av dessa konstverk kunde man väl ha haft till kaffet ??? Nå, bilderna har lagt ut på nete av konstnärinnan själv - med orden " Dela gärna " ....så det gör jag gärna :

Lillys tårtor...Den längst nere t.v är / blir MIN nångång ;)

Nåh, nu har jag fått in några foton, ska upp på vinden och jobba med växterna eftersom det regnar och jag inte bryr mig om att gå ut....
Ja, såhär såg det ut i morse ...just före min resa till Stora Världen :)

Så här städad är gården sällan...
Den stora lönnen bakom lagårn ska ner och ...hoppas på att en av gårdagens besökare tar sig an bestyret ;)
Det LÄT lovande, men jag KAN ha tolkat fel...

Så nu slut för denna gång...

Tack till besökare, skjutsare, sällskapare och " alla jag känner och har kontakt med " ...
Ha det gott !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar