söndag 2 mars 2014

Andra MARS 2014

har Brugmansian landat på fönsterskåpet i köket :)

D.v.s jag kånkade ner den från övervintringsvinden i dag ...
Förde ett ämbare vatten upp till pelargonerna, murgrönan , Heliotropen,  Afrikaliljorna och spindelliljebabysarna - som alla var sååå törstiga...

Konstaterade att det blir stor krukningscirkus i år då alla de små lökarna som spindelliljorna har producerat - ca 60 st - skall krukas... Får nog ge bort en del...

Ett lätt snöfall i morse gjorde att det inte blev utejobb förrän på eftermiddagen, då jag hade städat bastun efter gårdagens badande.

Nu fick jag bort de bortgallrade hallonstänglarna som legat slängda härsan om tvärsan längs bastustigen... Och de högar som hundarna åstadkommit kastades i stora diket....

Idag skall ännu plockas fram allt det som Sopstationens Avhämtningsbil skall fyllas med i morgon...
Antikt papp, nyare papp och annat energiavfall....Kanske något annat - som jag glömt att ta ner från vinden ...
Garaget och "Mellanrummet " skall vara betyyydligt tommare ännu i kväll !!!

Frösådden är i full gång, skolning av småplantor likaså och den härliga trädgårdsboken - min absoluta bibel - ligger stadigt på köksbordet....

Behöver nog en miljon lastpallar :) för jag VILL ha ett enkelt naturgrånat  staket runt köksträdgården istället för det gröna tunna metallnät som nu skyddar odlingarna från " Sprinkler-Cockes "  välvilliga bevattningsiver....

Och stolparna som nu håller nätet på plats kommer att behövas då tomt-
gränserna dras där de skall vara....

Deadlinen tickar allt närmare - för i mitten maj skall mångt och mycket vara klart ....

Jag har kommit på mig redan att börja planera ...servering.

Hoppas på fint väder så man kan duka ute ....

Åtminstone kunde det få vara VARMT - för ett partytält ryms på gården...

Nu skall soffliggaren upp och ut och göra det som MÅSTE....innan det blir mörkt.

Tids nog blir det fest :)

säger en lycklig Torpmor - som fått en hederstitel ....

Virrpanna :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar