tisdag 11 mars 2014

I dag behöver jag sympati.....

Varje år är det NÅNTING ofattbart som händer....JUST de HÄR tiderna av året....

MYSTISKT regelbundet....och det väcker frågan : LÄR man sig aldrig ????

Har påbörjat sådden för ca 1 månad sedan - naturligtvis lite för tidigt men...
ALLTING har bokförts - på den NÄSTAN tomma baksidan av ett försäkringspapper, som blivit onödigt då jag bytte bolag - för att kunna utnyttja de bonusförmåner som under fem år ackumulerats på B-kontot....

Pappret har nitiskt nålats upp på väggen för att inte förkommas - och jag har t.o.m skrivit dit nya sorter an efter de såtts - UTAN att ta ner listan.

Men, men ....sen skulle jag vara ORDENTLIG och skriva in alltihop i ett nyinköpt HÄFTE....och nu HITTAR jag inte originalet....

Minns en vår - för lääänge sedan - då jag omsorgsfullt skrev lappar som stacks i krukorna och tiden gick under ivrig väntan. Det spirade i myllan och en ranglig planta kom upp...Lappen talade sitt språk, men ..plantan betedde sig inte arttypiskt, så mina dubier väcktes...
KUNDE det istället för  Clarkia vara xx ?? Ja, den är fin den med, så väntan fortsatte...

Då jag sedan en dag - långt efter länge - kunde artbestämma växten kunde jag bara sucka...och tänka ALDRIG mera...NU ska det vara LJUSA krukor som märks med vattenfast tusch så ingen risk för förväxling kan inträffa...INGA andra fröpåsar skall finnas inom räckhåll vid sådden UTÖVER den som skall sås i JUST den krukan...

Det var en RINGBLOMMA.....


RÄCKER det med sympati nu ???? Borde det var "skällor"  ???? Förmaningar ????

.........
Men HEEEJ ....NU vände jag på häftet och ...HITTADE den omsorgsfullt präntade AVSKRIVNA såddlistan .....

JUST det....Jag slängde ju originalet .....då jag skrivit färdigt... SUCK...

Men - sympati kan behövas - också då MINNET sviktar :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar