lördag 29 mars 2014

Vi närmar oss sommartid - enligt almanackan - och visst har det ju sett ganska lovande ut en tid...Nattetid kallt, men vårbruk istället för snöskottning....

Logiskt sett BLIR det bakslag - och då gäller det  att skydda det i växtväg som kommit i gång...Har redan nödplanerna klara att ta i bruk om det lovas väldigt hårda nätter...

Huset var - som tidigare ett antal gånger konstaterats -fullt möblerat vid köptillfället...  ALLT behövligt fanns i skjul,skåp och lådor  - börjande med spikar, teskedar och kastruller och en massa täcken, filtar och annat...MYCKET som ingen vill ha, men ..jag har haft sååå svårt att kasta sånt som inte är trasigt.... ( Mycket som är trasigt går ju att LAGA, men ...det blir ju inte av ...)

Så - förutom täckväv att skydda "odlingarna" med - har jag ett lager fibertäcken från tiden då de uppfunnits, gamla mattor, säckar - och dammiga antika eklövskvastar....att stoppa in mellan växterna och under täckelsen...
Det blir nog bra :)

                                              ********

Ibland är livet här på landet tyst och stillsamt och man gör vad stunden för med sig... NU - plötsligt ska jag vara BORTA - först i söndag och sedan igen på tisdagen...

TRÄDGÅRDSMÄSSA - låter ju högtidligt - närapå religiöst....andligt...

Plötsligt ska man få träffa likasinnade människor och kanske insupa nya idéer....Låt vara att det är ebb i kassan och man inte kan köpa något, men INTRYCKEN är väl värda resan..
Härliga FB-vän som föreslog besöket .. Hon är värd en jättekram !!!

En hundvakt - som kommer och håller lurvtassarna sällskap - har anmält sig, så nu gäller det att städa inomhus och göra jobbet så lätt som möjligt för henne..

Porten har jag redan fixat - så den lätt går att stänga...
Vedspisen skurades - och jag skulle ha svärtat den om jag bara hade hittat burken med spissvärta....

Och ...nästa vecka blir det en " utryckning " av ett helt annat slag - nämligen ettårsgranskning av höften .....

Inte alls lika intressant för mig - som vet att den funkar -  men...man måste väl tänka på den duktiga kirurgen .....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar