söndag 28 december 2014

Koka soppa på en spik....

Eller...skriva bloggdagbok på en enda rad....Visst känns det lite likadant.... Men...man får testa och se hur det beryktade närminnet säger i frågan...
Jag har övergått till TABLETT / padda / platta -  dagen för julaftonen..och nu utforskar jag den ivrigt..

Det första hindret  på vägen var då jag inte hittade det  svenska / nordiska ALFABETET...
Fick goda råd av Fb gänget, men...löste problemet riktigt själv...
Nu skriver jag då  " längre text "än näsan är lång och ser endast EN rad i taget....

Men ...har jag lärt mig hitta tillbaka till text och bilder då jag tryckt på galna KNAPPAR och fått allt att försvinna, så nog ska jag kunna hålla tankarna samlade nu ..väl...Återstår att se...
Hade plattan/pillret/tabletten med på julfirningen för att ev få lite stöd,  men sist och slutligen blev jag bara inloggad i festplatsens trådlösa nätverk - som jag inte behövde....

Mr C. Har ju bevisat att gamla hundar lär sig nya trick, så jag kan inte just vara sämre....

Och ...apropå gamla hundar...Såg just ett nytt avsnitt  av programmet med Cesar Millan - vars hängivna fan jag varit sedan hans show  " the Dogwhisper " startade....
Igen sade sade han han det jag haft som mantra ...lika länge :
Face your fear  !
Det gäller människor så väl som djur....

Cocke verkade otroligt rädd för fyrverkeriet på nyårsaftonen 2009-2010... Det första nyåret han tillbragte hos oss...    
Bara sprang omkring som en galning och vrålskällde på gården ( som ju är helt ingärdad )
Småningom förstod jag att han inte var RÄDD,  utan bara upphetsad och ville ta fast de fina granna bollarna.
DÄREMOT var han rädd för dammsugaren och hårfönen, men efter att jag tillämpat Cesars metoder bara en kort tid var det Mr C som hastiga tag kom för att bli dammsugen ...eller fönad...
Med Onna har jag misslyckats - i frågan att låta bli att skälla och hoppa på gäster
då hon är upphetsad och glad....alltså...
BÄTTRE har hon blivit och hon har definitivt fler GODA egenskaper än dåliga, så.....man får väl vänta på att åldern för med sig lugn och sans...

Fast..är hon ens lite som sin matte så är...chansen liten...

Men...jag kan vara glad över att hon inte är rädd för något, för det måtte vara hemskt för en hund att sakna självförtroende....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar