onsdag 3 december 2014

Tolvslaget ljuder i radion ...

Det är  synnerligen välkommet med kaffepaus med två " Vagabond*-halvor " med den nästan helt hemgjorda tomatsardin-liknande mörtkonserven...Sista burken på G....
FÖR :
Drygt fem timmar får väl räcka som effektiv arbetstid så...

Steg upp 06.25 i morse - släppte ut lurvtassarna utan att klä på mig, men sen fick de vänta tills jag fått mig lite avtvättad och påpaltad.

Efter den dagliga dassresan blev jag en stund ute - lite för att pynta eller FÖRBEREDA utepynt...

Ett ämbar med yksḱkakkaa ( pelleterad guano ) - som sedan sommaren stått på farstukvisten - kom nu äntligen i ett skjul.
En stor trälåda vältes upp-och-ned vid bänken - för att bli underlag för lyktor och den blåemaljerade metallhinken med en ännu omålad hästkastanjegren i ... Och  kanske påskhäxan - som jag ännu håller på att förvandla till tomte - får sitta där med något i famnen....

I går kväll - istället för att se på tv - lekte jag elektriker och fick liv i  en gammal ljuskedja - som idag  fördes till Snickis.  Där slog jag varsamt in pyttesmå spikar i diverse fönsterspröjs(-ar ?? ) och -karmar och fäste ljuskedjan i dessa....

Det känns så belönande att se de små ljuspunkterna liva upp det mörka fönstret - och jag nästan väntar på  kvällen då ALLT är mörkt....
                                   
Månen är igen på min sida ....Den växer snabbt och drar igång arbetsivern - i den mån det nu skulle behövas...
                                 
                                                     ****

TÄNK att jag kom ihåg att ringa och annullera tandläkartiden jag hade i dag...

Inte för att jag så mycket som ens SETT på lappen som låg på köksbordet, men - plötsligt  vid 11-tiden efter ett hostskov slog insikten ned ...VISST ja, man kan ju a) inte åka och smitta ner folk och b) inte ligga och hosta med allsköns instrument i munnen...

Hade ju HOPPATS vara i skick redan - och skulle t.o.m ha fått skjuts, men ..men....

Så - efter diverse funderingar hit och dit fastställdes en ny tid - efter trettondagen....Månne man inte slutat krakla då ???

Och medan man håller på med telefoni på hög nivå - så ringer man också och beställer sophämtning ( härifrån och bortåt  - om nån tror att jag vill ha mer sopor :D )

MÅSTE få garaget helt tömt - och nu brådskar det....

Och - nej, jag ska INTE skaffa bil .....

Behöver bara ett ledigt utrymme att stuva saker som skall fixas ( främst fönster - de som ska bli växthusväggar )

I Snickis ryms det - just nu - inte så mycket mer än julljuskedjan ...

Men det BLIR nog....så småningom....ordning och reda....

DET vet jag - andra må ...tvivla ....


*)  Vagabond-asterisken = Reissumies ...Ett gott rågbröd ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar