måndag 8 december 2014

Spänningen stiger...

Sitter med stövlarna på mig på husmorsplatsen - fleeceblusen på bordet i brandmannastil = redo att dyka in i - den blöta jackan bakom mig på ryggstödet..

Har gångporten bortlyft och stora körporten stagad....

Regnet fortsätter, blåsten likaså...

Spänningen ligger nu i om och huruvida sopbilen kommer fram - och om chauffören tar ens LITE mer grejer härifrån än avtalat....Närmast 2 st tjocktv-apparater ( som fanns i huset ) och lite byggavfall...som jag är skyldig till...


Medan jag väntar kan jag fundera på så totalt andra saker än sopor - och ett roat fnitter undslipper mig....

Har kollat in Pinterest fina och ..mången gång inspirerande bilder - inredning, inte mat.....

Förundrat mig bland allt annat över shabby chic- boomen som väl BORDE vara lite passee  redan ....

Vitmålade väldigt avskavda fina skåp med travvis av vita kärl...Nu till jul grankvistar mellan tallrikar och uppläggningsfat....Silverbollar, träskålar, rost...
Visstvisst...Alla på sitt sätt och inget sätt är väl fel...

Mitt hem är såpass litet - rummen är små och jag har fullt upp att minska på prylmängden innan jag över huvud taget kan /vill /orkar fundera på nån " egen inredningsstil "...

Vet bara att " travvis med saker /kärl " samlar damm och ...är opraktiskt...

Inget är färdigt här heller - men det kommande året skall förhoppningsvis råda bot på det ( som jag kanske tagit upp på något tidigare dagboksblad ??? Måste kolla....)

Om jag inte sagt något så - jag har amorteringsfritt i ett år för att - just få färdigt...Det känns otroooligt skönt - efter 6 år på en " byggplats"...

Lite eljobb - lite våtrumsjobb, golvslipning och ....fixning av det jag gjort fel...

Och ..vad det nu räcker till - det jag inte ger till banken - och som skjuter upp husbetalningen med ett år...

2024 ska det vara betalt - mitt drottningdöme :)

Apropå siffror :

BLOGGKLOCKAN har länge gått heeelt egna tider...Den aktuella tiden är 09.58....piiip
och jag sitter ALDRIG uppe två-tiden på natten ....Då sover vi här - riktigt garanterat.....

Nu har jag - kanske lyckat fixa den saken - och i så fall kan jag känna mig riktigt tekniskt kunnig ....Hihhhh

Det tycks vara man SJÄLV som ska ändra tiden och se att man har sommar- eller vintertid - inte blogger eller andra ....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar