söndag 20 september 2015

Förföljd av tekniska problem...eller dåligt minne.....

Kanske i omvänd ordning... eller ...bäggedera....????

Skulle jag inte ha gått med på att byta till ÄNNU ett nytt bredband (*  med bättre funktionfunktion / hörbarhet försett alltså...så hade jag inte tvingats vara webblös en vecka...IGEN...som varit fallet sedan 10 dagar tillbaka...


( Om nån läsare trott / hoppats att jag lagt av med skrivandet, så....näää ;) )

Nåh, idag fick jag ett tillsynes helt omotiverat städanfall...IGEN .....
 :D  Höll faktiskt på också igår och ....några dagar tidigare....

Byråns övre avdelning - där jag har allt mellan  husets förstahjälplåda och annat i medicinväg OCH betalda pappersfakturor ( och en myriad annat !!!! ) - var så proppfull att luckan/locket inte längre gick att stänga....

Alltså företogs en storrensning i förmiddags...och utan att gå in på vilka förnämliga grejer som upphittades, kan jag bara säga att där också fanns en viss manual....

( Bilden visar resultatet av den avslutade aktiviteten....)
Mitt datorsystem styrs av en TP-LINK som " kallar sig " The Reliable Choice....och har faktiskt funkat sedan en kille på Kimito Telefon förlovade den med min surfplatta i juni....så...inte har jag tänkt på att manualen skulle kunna behövas...och inte ens kommit ihåg ATT jag har den ....och skam till sägandes ...VAR....

*). För ca 2 veckor sedan ringde en kvinna från DNA och undrade om jag fortfarande var nöjd med anslutningen...Jag slängde ur mig att räkningarna inte alls är så små som de lovat och jag  alltför ofta ligger  i " radioskugga "....
Hon kollade snabbt mina påståenden och återkom med uppgifter om min senaste faktura...där det fanns två samtal till servicenummer ( 020202 ) OCH sade att hon skulle kunna slå ihop mobil- och bredbandsfakturorna för att förenkla mina bankärenden OCH föreslog ett NYTT abonnemang som skulle vara SNABBARE....

SUCK....

Hade jag just då / igen haft MINNET i skick, så hade jag tackat nej, för jag var utan webbförbindelse i nästan 2 veckor en gång för inte alls sååå länge sedan ...JUST för en liknande " manöver "...

Nå, nu igår beslöt jag mig för att beställa hit en datorfixare - " kosta vad det kosta vill " -typ...för redan en vecka utan möjlighet att betala räkningar och visa mina fb- vänner att jag lever....är för mycket....

Men....slutet gott ...allting gott...

Efter att IDAG ha badat bastu och ...eventuellt tvättat fram de ytligaste av de små grå...
föll mina blickar på manualen...och en inre röst ( ??? ) uppmanade mig att använda den....

Tjaaa, det KAN ju hända att jag bara plötsligt lade ihop 1+1+x  och hade ekvationen klar ...


Och....efter att ha pluggat in alla tänkbara pinulkar i skarvsladdsklabben
kan jag  säga med stolthet i rösten :

I am back :)

Vilket väl också betyder att höstens storstädningar är över
och ...man får mer ryggont av stillasittandet...än då alla
sommarfirande växter inleder sin höstvandring...till vindsrummet som iordningställts....

VED blir det också inkommande vecka, så...månne man inte är sysselsatt...

Skriva och läsa ...jovisst, men på nån sällsynt paus ......
Hörs igen....:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar