torsdag 3 september 2015

September och nytt kalenderblad....

Har ju länge efterlyst regn för att få något gjort inne ...och nu kom det :)

Visserligen kunde det av olika byggtekniska orsaker ha väntat till nästa veckas måndag, men det behövdes kanske mer just nu....

I går tog jag itu med fakturorna som väntat snällt på byrån....Ett inte sååå inspirerande jobb, men ett måste...
ORDENTLIGA jag tog mig en titt på den gångna månadens utgifter på det digitala kontoutdraget ...dvs kollade det  som redan var betalt och fick plötsligt anledning att spärra upp ögonen och misstänka att  jag blivit rånad av nån illvillig bankhacker....
En absolut okänd minuspost på 60 €...Helt okänt namn....

Tog mig till bankens chattruta och fick mycket snabbt kontakt med en man, som lugnade mig med att skriva att det nog inte varit några hackers i farten...

" Näyttäisi olevan pankkikorttimaksu "

( Det ser ut att vara en bankkortsbetalning ) bedyrade han...På finska därför att jag börjat på det språket...Oftast frågar jag om motparten i telefon talar svenska, men nu blev det så här....

Medan vi ännu hade chatten igång googlade jag namnet på fakturan och fick uppgifterna serverade framför mig.....( Vilket jag kunnat göra direkt då den obekanta posten uppdagades )

Javisst ja...Veterinären som gav mr C  den sista sprutan.....Tablå och stor lättnad...

Delgav chattkillen denna uppgift och skrev att denna tråkiga händelse av allt att döma fått hjärnan lite mer ur funktion än vanligt....Fick ett varmt deltagande och ett lite lakoniskt
:  " hyvä että selvisi ".....

Visst...det är alltid bra då problem får en förklaring...

Skulle alla misstag och konstigheter bara stå att lösa genom att googla, så vore världen en bättre plats att leva i ???
Och ...eftersom jag nu inte blivit rånad så har jag anledning att " fira " .....????

Kanske med " Gös Walewska " ...Receptet nedan är  på finska ...
Orsaken ??? Jo, råkade ha denna sida av K- kedjans tidning uppslagen....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar