onsdag 23 september 2015

NÅN gång måste man ge upp....

Den punkten har jag nått....och trots att jag hatar att be om hjälp,  kändes det igår som om inget annat nu hjälper än ...en annons på bybutikens anslagstavla....

" TALKO " är något väldigt finskt ...Min lilla by är välkänd för " uppslutning och grannhjälp" ...så varför inte testa ???

Eftersom mina barn och barnbarn inte bor " rimligt nära " så vill jag ju inte be dem ställa upp - i synnerhet som de skaffat växthusmaterialet till min 65-årsdag för ett drygt år sedan....och de ERBJÖD sig att komma och hjälpa med uppsättningen...DÅ protesterade jag och sade att DET skall jag väl klara....

Detta trävirke och lecablocken forslades av gästerna ner till byggplatsen, skyddades  mot regn och...till vintern bar jag själv  in allt utom blocken i Mellanrummet där det nu ligger och VÄNTAR....

Trots att jag redan grävt ut grunden runt den plats där det gamla växthuset stod och haft
 " bygg-lasermannen " på besök för att få höjdmarkeringarna på rätt ställen, greps jag av panik vid tanken på att igen forsla ner allt....och ändrade planerna....( som jag säkert redan berättat ....)
Själv blir man inte yngre, min tomt / parcell är ganska oländig och att därtill skarva ledningar för att kunna använda elverktyg och...passa på då det inte regnar...NEJ....
Det blir bättre att ha allt mitt på gården.
Ingen har hittills hört av sig, men ....jag kanske inte räknade med det heller ...på fullaste allvar....

OM allt går riktigt osannolikt bra under helgen och ...de väntade varma TORRARE dagarna nästa vecka, så kanske jag har ett 15m2 stort " problem " mindre :) och kan koncentrera mig på annat....

Man MÅSTE ju inte göra livet besvärligare än det är ?????

Och ..i morgon ska jag ta min lilla hunddam med till byn och forsla hem proviant för veckändan....Hoppas ens NÅN har rivit lös ens EN av lapparna på annonsen på anslagstavlan där.....
Soppa ska kokas för xx personer även om det skulle komma x.....
Och jag känner redan bulldoften i min hjärna.....så sällan som det blir av att baka ohälsosamt....

Håll tummarna ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar