måndag 28 september 2015

Månförmörkelser och nattsömn

Om man riktigt har stålsatt sig att göra något - eller följa med något nästan historiskt - så ställer man väckarklockan/ mobilens väckning på 05 och går och lägger sig bums då Star Wars slutar i tv.....
NÄR det nu var vet jag inte för jag MÅSTE inte i allmänhet veta vad klockan är på natten...Då det är mörkt ska man sova....

Skulle t.ex aldrig falla mig in att panikartat fråga en sam/sär/tf- bo / övernattare vad klockan är om hen  stiger upp för att gå på toa....på natten...och bli tvungen att TÄNDA för att veta TIDEN....

Nu är det en annan situation, då månskrället har för avsikt att bli förmörkat....just nån viss tid....

Var faktiskt " på pottan " lite över 04 och då såg jag VAR måneländet befann sig på sin vandring, men nu då det skulle börja HÄNDA något, ja nu är det beckmörkt....

Köksklockan tickar ...hunden snusar i sängen...Allt är ro och frid....
Bara TONTEN är vaken....
Tror att många med mig hade velat se förmörkelsen, men vädrets makter ville annorlunda..just här i vår region.

+9 ° kl 05.19 den 28.9 2015 är väl en " historisk " observation det också ....????


Så, nu går jag tillbaks i sängen och drar täcket över öronen....

Gonatt alla måndiggare :)

Man får ju se i nyheterna hur allt förlöpt....och såååå viktigt var det väl till sist och slut inte....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar