onsdag 30 september 2015

Sista september

firades detta år med en utombyyssresa...d.v.s utanför den egna lilla byn....
Ingen speciell anledning, men man måste ju nappa på då erbjudandet om skjuts framläggs....
Fick hem två säckar mylla och lite apoteksvaror + min rätt ensidiga soppdiet bröts av fisk och mos på Cafe' Adele....( 10 l soppa som kokades till talkot som inte blev något, gjorde ju att jag måste äta upp den del som inte rymdes i frysen....)
Med en liten suck kan konstateras att det VAR roligare med egen bil,då Onna kunde sitta och håra fritt på sitsen bredvid Matte ...och vaket och uppmärksamt följa med VART vi var på väg....
Låter otacksamt att säga det, men ....ibland är jag mer " bilnödig " än annars....
Nu var det kanske för att en god vän JUST har skaffat en ny bil och jag innan hens/deras köp surfade runt på bilfirmor för att eventuellt hjälpa hitta den enda rätta för just DEM....

Tro bara att jag hittade såna som hade passat Onna och mig också....

Nu skiner solen från molnfri himmel...termometern mot öster /skuggsidan visar +17 klockan 15.30 och det blev stekhett i solskenet på nordvästsidan av huset där jag planterade digitalisplantor, sådde aklejor och bulbiller av vit krollilja....
Måste därför komma in och svalka mig....SISTA SEPTEMBER alltså...och fullmåne...

Nå, ska just ut igen, men tar vattenflaskan med den här gången...Återstår ännu diverse höstsådder och spadjobb....
I morgon ska jag försöka ta mig en dust med växthusbygget....


Kanske....

P.S  Det blev mer spadjobb än jag tänkt.....

Uppringdes nämligen av en ung dam från en trädgårdsfirma ....och hon var glad i rösten då hon meddelade att jag är en av de lyckliga som vunnit FEMTON KILO höstlökar !!!!
Det betyder i klartext att jag kan dela med mig till mina allra närmaste blomtokiga vänner...för annars måste jag hyra en jordfräs OCH köpa mylla ....

608€ är vinsten värd !!!


Om vintern blir lagom kall och snörik så kanske det blir ännu  mer variation i rabatterna i vår ....
Kanske det är sant som ordspråket säger :
" Tur i spel och otur i kärlek "

Testades bums med några rader Viking Lotto....OM utifall lökturen också skulle gälla...reda pengar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar