tisdag 20 oktober 2015

Dimma, både ute och i skallen....

Just det...En väldigt dålig natt - igen....så det blir väl att bildlikt släpa sig genom denna dag, som sägs ska bli mulen...

En viss skärpa i luften tyckte jag mig känna vid besöket på dasset / tuppen eller vad man  nu vill kalla bekvämlighetsinrättningen som har en vägg gemensam med vedlidret..och som...lutar alltmer mot söder....

Lyssnade som vanligt på programmet i radion ...där man gör upp om veckan som gått....EFTERSNACK....
Där dryftades ordet TUPPEN, som man -  enligt en av medlemmarna - inte känner till i dagens Sverige....DÄR gäller tydligt blott, bart och uteslutande TOA/lett.....

Låg som sagt vaken en stor del av morgonnatten...med diverse virriga / arga / bittra / oroliga  funderingar som extrasällskap...

" Borde dricka mera vatten " .....Har läst och hört hur skadligt det är att dricka för lite...Inte minst för högt blodtryck och i samband med det hotande hjärninfarkter / stroke....Inget man vill ha....

" Borde äntligen gå ner i vikt " ....Ingen ide' att göra kroppen mer illa än den redan utsätts för....Man blir inte yngre precis....

" Ingen vet ens var jag har reservnyckeln....." ( Jo, en vän ...som kanske glömt ....)

" Snart tar mitt amorteringsfria år slut....."

" Så gott som allt har liksom gått galet under året som gått "...

Dvs..... felprioriteringar som i efterskott irriterar mer än nånsin....

Hade jag bara sagt NEJ, växthuset ska upp först och inte låtit mig påverkas av .....andra.....


" Den som lovade komma och ta ner skorstenen och sätta fast elkabeln har inte kommit "...
.
" Och växthusprojektet....har stampat på stället....Måste jag månne resignera och skruva isär det redan byggda och lagra allt ...till nästa år ????"

" Inte heller fönstret som skulle komma i duschrumsväggen har blivit ....."

Utrymmet är lika dystert och mörkt och ...oinspirerande som förr....

Som jag konstaterat tidigare - man måste ge upp nån gång ....

Eller...känns det bara så här under / efter en dålig natt ????

Det får jag fundera på medan jag .... :

* Fyller vattenflaskorna med eget gott brunnsvatten...

* DRICKER mera...

* Stoppar det nybakta supergoda brödet i frysen....

* Meddelar anhöriga och 112 om reservnyckelns placering....( Sen nångång :) )

* Låter bli att beställa något nytt i växt-/kläd-/hushållsmaskinsväg....

* Kokar årets vindruvsskörd till god saft....

* Diskar den lilla gårdagsdisken....

Blir också gradvis på bättre humör = mera " mig själv ".....så egentligen kunde jag slänga det här " dimmiga " inlägget, men .....det får stanna kvar, som en påminnelse att ALLA dagar ...eller rättare sagt nätter inte är en dans på rosor.....

Och omväxling förnöjer :)

( Inläggen är någon dag gammalt, men i brist på inspiration / nyheter får det slinka in....)

1 kommentar:

  1. Kommenterar själv med följande ;)
    N
    u blir det en " dikt " - som är mer som en bikt,
    så sätt dig bekvämt och lyssna och lär
    En viss levnadsvisdom finner du här :
    I två år minst har ni alla fått höra
    om storvulna projekt som jag BORDE SLUTföra...
    I morse förstod jag - det går så ibland -
    att jag MÅSTE ta ....skruvdragarn i hand...
    Demontera det byggda och ej fantisera
    om ljusslingor i växthus och allt jag planera'...
    Om SJÄLV inte KAN kan det gå just såhär,
    Fina fantasier blir ett jäkla besvär....
    Kanske jag skippar tankar på tomater...
    konverterar totalt och...äter oblater ???
    Nä, kanske inte Så illa ändå -
    om på våren - den ljuva - man hjälp kunde få -
    Eller bygger ett ...plasttält för plantorna små ????
    En suck utav lättnad alla kan dra...
    Nu slutar jag drömma om " allt jag vill ha "..
    Man ser vad som händer...en vacker da'....????
    Här slutar jag kväda och laddar min platta...
    Ni gör som ni vill, ni FÅR gärna skratta

    SvaraRadera