fredag 9 oktober 2015

Lite skryt...eller stolthet....

Har haft händerna i mylla praktiskt taget hela dagen idag....

Beställde 30 säckar  idag och fick dem hemkörda så gott som bums ....
Härligt med företagare som KÄNNER sina kunder och vet hur " bråttom " det kan vara med varor som helst "  borde ha kommit igår  "....

Nu brådskade det ju så till vida att det är minusgrader på natta och kallt också på dagarna - och vårblommande lökväxter MÅSTE beredas goda platser för vintersömnen....

Har grävt gropar ( Onna har hjälpt ), kört säckar med underredet, lökar med skottkärran - och min underbara hund har skött om att planteringsspade, häfte och tusch kommit till Matte då hon behövt dessa....utan att den grävande behövde stiga upp från sitt knästående....

" Hämta lilla spaden " - kommandot efterföljs med fart ...Visserligen försökte hon lyfta Fiskars stora stickspade också i ett skede, men såg sedan den lilla och kom med den...
Hon vet vad " kratta " är, likaså handskar, tusch och så mycket annat....

Vi hade besök av en ÄKTA assistenthund idag och kunde briljera lite....

Bad Onna visa var morötterna finns och hon kastade sig mot kylskåpet...och " tassade " på det...
Jag öppnade och bad henne ta en påse morötter därifrån....
Hon var lycklig över att få " leka" ...och kom raskt med det begärda...( Och det finns annat där än morötter !!!! Både potatis, rödbetor, lingon o mycket mer....)
Sen " råkade " mina brillor trilla...och vips gav hon dem....och en lite papperslapp som låg på golvet....

Klart att hon vill ha något för det hon gör/ger, men idag frågade jag om hon ville ha en puss på nosen :)
Det gick bra det med...
Jag har en liten bandstump på knoppen på ett av underskåpen ...och ber jag om en påse te så får jag nog det....eller hela paketet....Hon öppnar dörren och stänger den också !!!

Skulle hon bara ta det ens LITE lugnare då nån kommer så skulle hon vara världens bästa....Men, sånt kan man inte öva om ingen kommer....Tyvärr...Och...sådan kadaverdisciplin vill jag inte utöva att hon skulle sitta som ett ljus....

Hon är trots allt min personliga hjälpreda och kan gärna ha lite ledigt då det kommer gäster....
HUNDEN som var här såg hon inte åt.....Lite trist, för hon hade haft ett bra tillfälle till lite ras och stoj....

Bättre så än aggressioner naturligtvis....

Så, om det var skryt eller stolthet får alla och envar tolka som den vill....

Min assistent ligger nu hopkurrad på en av köksstolarna och sover efter avslutad arbetsdag...
Matte ska gå och slänga sin trötta kropp på soffan...

Det är 3° varmare där nu än i morse....då termometern visade + 16....
Brasa ??? Jo, på förmiddagen ....

Hejdå....:)
Det blev inga foton idag...för bråttom....Så ni vet....;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar