måndag 10 november 2014

Har varit " utombyyss " idag...


Sitter nyhemkommen från " Stora Byn " på soffkanten och konstaterar att jag tydligen haft en väldig CROCS-abstinens - sedan jag slängde alla snedgångna, spruckna, slitna eko-bomber till plasttofflor i sopsäcken I MAJ.....

Nu hittade jag tre par relativt billiga av en ny modell - och fötterna gläder sig....

Hatar skosnören och skohorn ( skoskedar ) och njuter av att snabbt och behändigt kunna sparka inneskodonen av mig  och skutta i stövlarna...och vice versa...

BEKVÄMT ska det vara - ALLT i klädväg....

Utseendemässigt bryr jag mig ett skvatt om hurudana kläder jag har, bara de a) skyler b) värmer och c) inte har snören, bälten, dragkedar, knappar....

Bor man på landet och inte i ett höghus - ska man väl klä sig därefter...

Har man dessutom ett inte sååå vintervarmt hus, så ser man ju till att ha lager-på-lager-kläder i den utsträckning det behövs....Långa kalischer och yllesockor är ett " måste " som grund - och det bygger man på tills det känns skönt...
Jeans är för mig sommarkläder - eller gå-bort-plagg om man ska vara inne - under den kalla årstiden...

Att gnälla över att man fryser inomhus  är något jag inte begriper -  då det finns kläder  och ...man KAN oftast röra på sig ( Kanske städa eller fixa något i huset )
om man inte är rörelsehämmad och sitter i rullstol...

Radion står hos oss påslagen från tidig morgon - och kommer det musik att
" dansa eller hoppa till "  så...skakar huset i sina grundvalar :)
Värmealstrande GRATIS energi - om man så skulle orka svänga bara på armarna ...

Min nyinköpta termometer visar att jag med värmepumpens benägna bistånd har .....hela +20 i Salen,  alldeles tillräckliga + 18 i Kamarn och nöjaktiga +16 i köket.... Helt tillräckligt för en som inte polerar byxbaken blank under passivt  stillasittande...

Känns det mot förmodan svalt så kan man ju gå ut en stund - och då man kommer in gör temperaturväxlingen att man blir varm och glad utan eldning ...

Nog om detta ....

Jag fyndade faktiskt också annat på min resa till " Stora Byn " : nämligen två
fina pigga skumplastmattor till det nyfixade våtutrymmet - JUST så täckande som behövdes....Måste ta en sax med mig nästa gång så jag får klippa en överlopps ruta att stå på vid tvättbänken....

SEN - när jag nångång får råd - blir det hygieniska plasttrallar , men de två mattorna kostade inte ens lika mycket TILLSAMMANS som EN meter trall hade betingat....så det blev ett substitut ...

Den som inte gillar mina granna ( orange !!! ) mattor då de är våta får väl ha crocs på sig :)
Hygieniskt det med...för vem vet om nån bastubesökare har .. fotproblem - som smittar....
De gamla mattorna ÄR ruskiga, men om jag skurar dem riktigt ordentligt kan de få hänga med nånstans ännu...Undrar just från vilket decennium de är :)

Vi firar förresten sexårsjubileum här om FYRA dagar.....Jipppiii :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar