lördag 8 november 2014

Telefonens funktion och betydelse har ändrat radikalt sedan jag var liten

Vilken rubrik alltså :)
Nästan som om jag tänkt hålla ett längre föredrag om saken....
Nä, det slipper ni / du - som mot förmodan läser min dagbok...

Operatörerna för visserligen ett kallt krig om kunderna - men inte blir ringandet billigt för det....Alltså umgås folk allt mer på sociala medier - på vinst och förlust...

Telefonen / mobilen / luren används till sms - och nån SÄLLSYNT gång en påringning som lyser upp dagen...

INGET kan motsvara ett face-to-face- socialt umgänge och ...risken att missförstå varandra är stor om man för minimerandet av utgifter "umgås" på t.ex Skajpen...
Som nu :

Man " tittar in " då vännens " citron " är grön - och möts av enstaviga sporadiska svar...Inga smileys ...( Inget speciellt ovanligt visserligen- men...)

Jaha, vad har jag NU gjort för att förtörna, tänker man....( Som vanligt tar man skulden på sig själv i första hand  )
Kanske " typen " bara har en dålig dag ???
Får dålig känsla i maggropen....

Då förklaringen slutligen kommer känns det avgjort inte bättre....
Man har stört under ett av favoritprogrammen i tv....

Okeeej, verkligt stärkande för självkänslan att betyda mindre som VÄN - än TV:n....

Nåja, jag hoppade av den dagens fortsatta försök till social samvaro - och tänker INTE vara den som tar första " klicket" på enter....

Det kan ju vara ett annat program i dosan ???  Eller rentav jobb av något slag .....

Kanske det är dags att bjuda kontaktannonskompisen på kaffe - efter tre månaders brevväxling ???

Spontanitet är något jag älskar - och hoppas på - i alla väder....

Just nu skiner solen - så ....det kanske kan ses som ett omen ????

Wish me luck  :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar