måndag 3 november 2014

Hemma igen .....

Ja, inte för att jag meddelade om nån längre resa heller - i motsats till många som på sina FB-sidor annonserar fritt fram för tjuvar, då de berättar om beställda resor och NÄR dessa äger rum :)


Nåhh, jag har i alla fall varit bortrest till välkänt mål sedan onsdagen - och är nu lyckligen hemtransporterad....

Omväxling förnöjer - sägs det....

Jovisst, säger jag om man med omväxling menar social samvaro med barnbarn, husets hundar och en och annan gammal bekant - som vågar droppa in på en kaffetår ....

Då däremot den egna tekniska utrustningen = telefonen/ mobilen / luren / den bärbara lilla datorn INTE fungerar på " främmande " ort och ställe och man får ty sig till sms och samtal stående UTE - och husets fasta dator som avgjort inte möjliggör ett behagfullt tillbakalutat surfande på husets stora soffa - DÅ vill jag inte kalla det annat än minustecken i protokollet....

Den egna sängen lockar också efter några nätter på soffan som visserligen är skön - men inte " egen " ....Jag KUNDE ha utnyttjat  den dubbelsäng som finns, men respekterar den som varande " privat "för husets vuxna invånare - och gillar mitt relativa privatliv i bottenvåningen bättre än trappklättring upp och ned för hala trappor....

Nu puttrar potatisen på min vedspis, värmen stiger minut för minut och en ugnsgädda doftar nästan förföriskt i ugnen...

Potatisen har jag hämtat i egen källare, tvättat i eget regnvatten och jag slipper känna mig som en ekologisk brottsling på en innetoa med dricksvattenspolning :)

Om jag bara hade haft egen ( antagligen oekologisk ) bil och slapp bli skjutsad på andras villkor så skulle den sociala samvaron nog ha en högre frekvens......

Nu är det så här och ....kanske bra så....

Minsta möjliga irritation då man umgås sällan.....

Men - nu gick allt bra :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar