fredag 28 november 2014

" Skärifrämmande " - som avtalat...

I morse vaknade jag med ett leende på läpparna :
Kanske jag idag slipper fortsätta lappa på min gamla rysoverall....

Diskade och städade efter morgonrumban med 16 rena tassar ut - 16 smutsiga tassar in - mat åt alla monstren, morgonkaffe med ostsmörgås...

Nå, så totalt att julstädningen skulle vara gjord iddes jag inte putsa hushållet - men lite i alla fall...

Bakade ett kakbotten - ett modifierat sådant - med osötat jordnötssmör som "främmande" ingrediens och - mest för att köket skulle dofta fräschare än våta hundar....Regn och lera är ingen bra innekombination...

Väntade sedan på påringningen som utlovats - för att jag skulle hinna låsa in eller koppla den största besten utomhus...

Ingen ringde - och då hade jag telefonen med mig / framför mig hela tiden - så jag kunde inte bomma signalen...eller på annat sätt klåpa....

Då jag lite efter 12 satt vid köksbordet och läste en av mina biblar ( = Museiverkets reparationsanvisningar ) såg jag en grå bil komma i snigelfart ned för backen - så jag rusade upp och kastade in alla hundarna i Salen, låste dörren om dem och störtade ut....

Bara för att se bilens bakljus uppe i backen...

Öppnade i alla fall, för jag antog med stor säkerhet att det var "overall-bytaren."

Regnet gjorde att jag gick in och väntade...

En stund senare ringde mobilen mycket riktigt, och displayen visade ett helt främmande nummer..

Rösten var bekant...Han ringde med fruns telefon - för han hade glömt sin egen mobil hemma...

Sånt kan hända - även den bästa....

Nå.....summan av besöket var att VINDDRESSEN de hade med sig INTE gick på mig och jag ÄR ju ute efter en vadderad stass, så...det blev inget byte...

" Vi fick ju oss en liten utfärd " sade frun skrattande och gratulerade mig till ett fridfullt beläget litet " hemman "...

FRIDFULLT ???? Idag ???

Nä, men ...i morgon...

Kanske :)


P.S

Att skriva / tänka " Kanske" i går var nog  att måla något på väggen ;)

Resenärerna sitter nämligen  strandsatta på Lanzarote pga hårda vindar och regn...Planet på Gran Canaria ....Vet inte om man ska skratta eller gråta - för det verkar som om de gärna hade kommit hem till " Lillajul " ....
Vi klarar oss bra här - om också pizza och rödvin byttes mot ...nudlar och köttbullar ....med svartvinbärssaft ....

Skillnaden är inte sååå stor att den skulle störa - och hundarna är lugnare redan...Kunde t.o.m gå och duscha i dag utan att " killarna " tog ihop....

Så - Trevlig lillajul / första advent - den som firar sånt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar