fredag 14 november 2014

Tjänstutbyte - helt skattefritt....

I förrgår ringde min närmaste  vän och anlade en väldigt vädjande ton :
" Trooor du att man skulle kunna få komma till din bastu i morgon ??? Du sade ju nyligen att det finns en sån möjlighet....."

Klart man ställer upp som bastueldare - då den nödiga badaren skall åka på sin fysioterapi = " medicinska kroppsvård " - OCH då samma badare har erbjudit mig sin bil till låns GÖR man ju nästan vad som helst som tack....En ENORM ynnest, faktiskt...


Kärrade ner både ved och vatten och sandade de lerigaste partierna av stigen så ingen halkar på dessa...

Städade och gjorde allt i ordning så hon skulle ha lätt att hitta OM hon behövde något av mitt - som schampotvål ( ingen felskrivning - det ÄR en eko-tvål som man använder som schampo ) ny svamp, rent badlakan..

Tvättfaten fick sig en extra skurning, likaså laven och sittunderlagen...Klippte också de två nyinhandlade skumplastmattorna så hon bekvämt skulle kunna skutta från ställe till annat...En liten bit vid trappan, en remsa att gå på mellan trappan och tvättbordet, en större att stå på och en lång vid sittbänken - nästan fram till dörren...

Då hon ren och rosig återvände från badstugan var hon lite smått road och berättade beredvilligt varför :

" ANNARS var allt toppen, men du tycks ha en 100wattare i taket...Man satt på laven som på nån korsförhörsbänk med strålkastarna riktade rakt i ansiktet... "

Jag funderade snabbt och erkände sedan att jag totalt glömt att byta ut den extra starka lampan - som tjänat som byggbelysning.....

NU är den saken åtgärdad och bra så, för jag gillar inte heller att bada i el-ljus då jag vill koppla av...

Skall faktiskt ta med mig lyktor - bara jag får lite hyllor uppsatta...

Till all lycka finns det formstöpta lyktljus som inte smälter och rinner av bastuvärmen - kanske rentav sådana som har lite doft...

Gårdagen var också i övrigt en aktiv sådan....Med glädje kan jag konstatera att klädskrubben nu har både dörr och LUCKA...
Bara den sistnämnda ännu fås gångjärnsförsedd och fastskruvad så är ännu en milstolpe nådd...

Apropå sådana : Idag är det jämnt 6 år sedan jag kom hit - med sista flyttlasset...


Vädret var då som nu - grått och blött, men jag hör inte till dem som gnäller om man bara kan vara ute utan regnkläder...

Ingen höstdepression här inte - tvärtom....

Här väntar bägge lurvtassarna på sin länk med Matte  till byn, så nu är det avfärd :)

Hörs igen - ha det bra !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar