lördag 22 november 2014

Humöret mer än i topp ..Kryptiska vändningar och några ordstäv :)

Den 17.11 kunde jag äntligen hämta mina vaxburkar och tetramassan på Knallisposten...

Dvs - paketet hade legat där sedan den 11.11 - men NÅN  hade glömt att skicka sms eller avi med brevbärerskan / postbilen ....Grrrr...

Nå, det blev en rask promenad - med hundar och barnvagnsunderrede - av o an i härligt väder och jag hann knappt hem igen förrän jag hade en trasa i handen och provvaxade Plåtis - på baksidan....( Luddfritt tyg rekommenderas på flaskan...Hmmm  ...Luddfritt..Tssss... I detta hus ???  Nåh, jag dammade av tygbiten rätt noga i alla fall ....)

Mmmm, Karnubavax doftar gott och är vattenlösligt och därtill DRYGT - så jag kan gärna rekommendera det .... Men då till det man ska ha det - KANSKE inte till värmekällor...

Det får tiden utvisa....Jag vaxade så långt jag nådde utan livsfarlig klättring...
Bara översta kransen blev obehandlad...
LYSTERN är just den jag ville ha - dämpad men dock...
Jag fick i alla fall en ofantlig arbetsiver och den gick inte att växla ner - förrän jag - med en annan trasa - torkat spiskåpan som var alldeles otroligt flottig och dammig....NÄR har jag månne torkat av den senast ???? I maj ??? Hujjjj...

Senare fann jag mig sittande på vakt vid  en kastrull med risgrynsgröt - för en underligt het lust efter karelska piroger infann sig för en tid sedan....
Grötkok en dag - bakning nästa ...


Fick redan före bakandet  de flesta verktygen bortstädade - eller hopplockade - efter sågandet och borrandet vid köksbordet...Ett definitivt MÅSTE eftersom jag skulle få två extra fyrtassade vänner hit på en vecka ...

Ömtåliga saker flyttades HÖGT upp och - för att förenkla städningen - togs endel mattor bort på en vecka....

" Underligt "  det här med arbetsinspiration....Den har återkommit med full intensitet efter en längre tids lågflykt - eller ... dvalliknande tillstånd med få undantag.

TROR det var den 7.11 som jag till fullo insåg att de gångna två åren präglats av mer stagnation än konstruktivitet på den sociala sidan och att det var dags att se framåt med helt nya blickar ....

Inget trams om att " förnya sig själv" - men man vet ju aldrig...

Vissa hundar skäller ju i åratal på det träd där de sett en ekorre, men nu räknar jag inte mig till varken eller....

Problem är till för att lösas DIREKT - om inte människorna är så olika funtade  att det inte ens lönar sig att försöka...

Nu kommer jag att  gå här och pyssla - och se hur länge detta lätta sinnelag och ... den nyvunna skaparglädjen sträcker sig.....

Ordspråken då ???

" Tystnad säger mer än ord "

Det KAN vara mycket positivt med tystnad om den inte klassas som protest -  och IBLAND kan det vara klokt att inget säga - utan låta allt rulla på..
MEN ...jag vill ha mitt tåg  i rullning i  önskad riktning...utan schemalagd vardag...

Kryptiskt ???

Endel föredrar rutiner - andra lever som de känner - för stunden - spontant...

Kanske det blir lite ensammare - men ...vem vet ...???

" Osvuret är bäst...."

...och TV-frälsta människor kan fortsätta se på ALLA sina favoritprogram utan störande moment....Det är dem välförunnat....

De ÄR ett släkte för sig.....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar