onsdag 24 juni 2015

Den som gräver grop ....åt sig själv....

tar väldiga risker att falla däri.....

Jo, hela byn hörde säkert mitt skratt alldeles nyss och det bjuder jag på....
Var nämligen nån nanocentimeter  ifrån att välta med min lilla " brygga " där jag bänkat mig för att beundra vattnet i dammen....Skulle bara ( !!!! ) kolla temperaturen på den rikligen nedkomna regnansamlingen, då den itusågade och pollarförsedda kreationen kippade....
Den är förvisso inte förankrad, så jag kunde ju ha tänkt till, men......pfffffsssss.....alltid gör man ju inte det....
Till all lycka för min smarttelefon ...fick jag höger hand i marken just innan lutvinkeln överskred 180°.....eller nåt  :D

Osvikligen kom jag att tänka på " Roliga hemvideor " / Hauskat kotivideot ....fast om jag gjort anspråk på success inom den genren ...borde jag ha plurrat och nån borde ha filmat...
På avstånd ser dammen ut så här nu ...med den tillfälliga duken/dukarna ilagda....
Någon speciell täthet i fogarna kan man ju inte tala om, men...åtminstone växer inget ogräs UNDER ..och det blir lättare att mäta ut åtgången på ÄKTADammduk...OM den nånsin kommer.....
Växterna trivs redan....och det är positivt....
Den stora " puckeln " är inte hästskit, utan det som ska BLI
en HOLME.....
Med broförbindelse till " fastlandet"...naturligtvis....

Man ska som känt inte kritisera kvinnor och ...ofärdigt arbete......

Så de så....:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar