måndag 29 juni 2015

På min " To do "- lista kommer oavbrutet mer....

...och som tidigare konstaterats skulle det finnas jobb för en hel bataljon....

Idag var det premiär för " morgonkaffe i bara pyamassen " ...med +14 ° klockan 06.30....
Nåjo, crocs också, men inget därutöver...
Sedan en halvtimmes runda med hundarna för att freda samvetet och...kunna unna sig jobb/sysslor/projektering....

En stund satt jag med näsan över Pinterest och kollade vad jag har markerat som GILLAR....

Den gamla dassdörren - mörk och murken - som föraktfullt utdömts av besökare som stoppat huvudet innanför  den s.k " Mellanrumsdörren " ...och....ja,  DEN ska få NYTT LIV.... ( Alldeles som jag VETAT sedan den togs ner någon Morsdag för något år sedan )

Den grävdes fram idag ...bakom plastsäckar med plastsäckar i ( halvantika bigödselsäckar som tömts lååångt innan jag tog över här....)
och plötsligt hade jag hittat baklyktglaset till en gammal moped,  ett kattöga till något annat fortskaffningsmedel och....den dynamo jag skulle ha till mitt vindkraftsprojekt...
FYNDEN fördes till Snickis, där småbrukets bästa ordning råder....

Dörren ställdes mot sågbocken...som är proppfull med de små brädlappar som i repriser sågats ur GAMLA lastpallar som murknat rätt bra....De minst anfrätta  ska eventuellt bli tramprutor i bÄrsÅn ...fyra små bräden som ram runt en gjuten betongplatta...så många rutor som behövs...Först måste gräset avlägsnas, ytjorden tas bort, sättsand kärras ....osv...Nångång...Senare...

 Motorsågen låg nära Snickisdörren, nyligen tankad med olja, så det var bara att såga....Ja, en ny tvärbräda måste spikas först...Hen som söker hen finner...också brädstumpar av nästan exakt längd.....

Sen ..på frihand....Vrrrrooom...


Vem bryr sig om ritade linjer ???? Eller...i vilken ordning bilderna kommer  och texten kan   gärna hoppa likt mina tankar....
( Misstänker att månen är full igen...Energinivån är JUST sådan !!! )

Nu återstår att göra en levande suckulentkrans.....Taklökar och annat.....Ståltråd / mossa /kycklingnät....

Suck....Det blir fint....I synnerhet som nu utlovas värmebölja och skuggarbeten....och åskskurar....

Planteringsbordet som jag i förrgår flyttade från Ekarna  till bÄrsÅn ska modifieras ännu i dag har jag tänkt....Kom faktiskt IN för att plocka med mig måttbandet för att mäta längden på bräder till bordet....Återbruk av de långa som ligger halvt lösa på det gamla Pirttibordets underrede.....naturligtvis....Och så blev jag sittande här med Fb....och dagboken...

Det FINNS ju de som stämplar mina ide'er som varande " fantasier " som aldrig blir av, så ...det gäller ju att överbevisa dem ....



Fortast möjligt ...liksom.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar