onsdag 3 juni 2015

Inte första gången ...och säkert inte heller sista....

Tekniken  ÄR bra då den fungerar och nu gör den det igen...efter 12 beklämmande dagar/dygn då jag varit hänvisad till mobilen och dess pytteknappar....

Först slogs masten ut och DNA-kunderna var INTE glada...Man kunde inte ens ringa nödsamtal - naturligtvis...
Nåh, då Dna fick sin mast i skick, pajade min wifistation och ...simkortet jag hade i den ....bearbetades av en välmenande vän så inte heller det fungerade....

Idag fick jag äntligen skjuts med min enda officiella skjutsarkompis och hade då ALLA pryttlar med mig....( Tabletten i en grönsakspåse av tyll och de andra tillbehören i mammas gamla Venedigväska från ....sjuttiotalet ???? Schangdobelt så det förslog ;)  )

Kom hem med en helt splitterny wifistation, det nyligen ankomna SIM- kortet ...och en femfeppelfingerkompenserande pillsticka som heter STYLUS ( for all Touch Screens )
Nu gäller det bara att ha pekdonet med sig i bröstfickan, så man slipper använda arbetsfingrarna, som mest påminner om de billiga bananerna man ofta ser i butikerna....

Konstigt att man ska vara så ömhudad att vardagsmotion som ogräsrensning och lecablocklyftning, vedkapning och krattning  av trimningsrester ska sätta såna spår....TROTS handskar....som visserligen ibland glöms nånstans....

Det var roligt som vanligt att komma utanför byn och dagens höjdare var ett par nya-för-mig svarta strechjeans, som verkade gjorda för mig...och kostade TVÅ euro.....

Man kan kanske gå på en ynglings konfirmation iskrudad dessa moderna brallor + något lika lite  " otillbörligt mommoaktigt " upptill....
GAMMALDAGS får man inte klä sig har jag låtit mig berättas, trots att man är 66....

Som vanligt bjöds chauffören på lunch på Sagalunds fina Cafe' Adele...Idag hade de lasagne förutom en massa sallader, så man håller sig mätt en god stund...
Deras " kotikalja " / svagdricka är väldigt läskande och passar fint till mat som mat...


I arla onsdagsmorgonstund kunde jag förresten göra en karl lycklig .... Det hör ju inte till rutinen precis, men idag fick jag besök av en bekant som även han tycks lyssna på den för något inlägg sedan nämnda Bytesbörsen...
Somliga vaknar tidigare än andra och HINNER lyssna på lokalradio - som verkar vara mycket populärt bland ortsborna ...och ...inflyttare ....

Nå, igår ringde jag mannen ifråga för att stämma träff med honom och idag klev han in och satte sig vid köksbordet för att beskåda mina-med-huset-komna rakknivar....Något han efterlyst....alltså....
Han fick välja två av tre....och verkade väldigt nöjd....då han avtågade ut i den hårda blåsten...

Roligt att se hur fin hand han hade med mina hundar, som bägge två lugnade sig på närapå nolltid, då han i nästintill Cesar Millan- stil PEKADE på dem och med låg lugn röst sade :
Lugna dig.....

Inget godis behövdes, inte heller fler uppmaningar....

Nu ska jag gå ut en stund och bara andas in de bedövande härliga dofterna som bjuds på av poetnarcisser, euphorbia , björklöv , vått nytrimmat gräs och.....allt som tillsammans gör sommaren så påtaglig...

Efter det kan man kanske begrava näsan i tomatsoppskastrullen, där det doftar vitlök och basilika förutom de passerade tomaterna....

Tacksam får man vara för luktsinnet, vars lov man har anledning att sjunga varje dag....
Det berikar det annars lite " fattiga " livet betyyydligt :)


Varde webb....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar