fredag 14 augusti 2015

Idag var det dags igen....

Knappt hade min trädgårdsvän åkt iväg efter en runda i min trädgård ( hon tyckte jag har många sorter...och beställde några för avhämtning nästa gång hon rör sig hitåt ) så var mina lurvtassar kopplade på varsin sida av underredet / butiksfordonet....för det var dags för BUDDLEJORNA att hämtas hem från posten....
Så ska de se ut...Bilden är stulen :)



Klockan var då  ännu inte 11 och ...12 var vi tillbaka....

Då hade jag suttit en hel eeevighet på butiksgolvet ( !!! ) och skalat fram de BLOMMANDE plantorna ur " tonvis " med emballage, tidningspapper, papp och säkert en hel rulle brun bred tejp....
Jo, jag satt på knä på golvet ...med en lånad sax....och ...ingen ur personalen ringde ens efter ...män i vita rockar....
Man är ...känd och ...accepterad ??? ;)

Ute på trappan satt mina kompisar som fick dela en glass med mig innan vi traskade hemåt...Dela betyder att jag åt vitchoklad"omslaget" och hundarna fick 40% var av glassen...
Det behövdes lite svalkande inombords, för solen stekte från molnfri himmel och det var + 23 i skuggan...( Om nån tycker synd om mina kräk så kan jag säga att de klarade sig riktigt bra...och jag slapp tänka att de stressade och ylade  hemma )

Posten hade kommit ...en härlig tidning, som jag riktigt suktade efter att få läsa vid hemkomsten ...Suomen Luonto ( Finlands Natur )
Se hur läcker pärmbilden är :



De slängde sig i skuggan efter att ha bälgat i sig en massa vatten ( som de nog fått vid butiken också !!! )

Cocke gillar det svala betonggolvet på farstukvisten och Onna ligger gärna på sand/grus som inte blivit solkysst....

Visst ser de ut att ha det bra :)



Jag fortsatte med uppackandet av de nya växterna och gjorde det slutgiltiga beslutet om deras placering....

De fick varsin stooora kruka så här i början - och i krukor får de nog " bo " i år, eftersom de skall övervintra i källaren eller på vinden....
Har just läst om sticklingförökning av Buddisen ...och måste säkert  testa....ännu i år...

Men nooog är det skön att det inte varit så här varmt hela sommaren.....
En massa/att göra och...orken kommer med kvällståget....
Och så finns det så många " störande" moment som...en vårtbitare som jag fick på video, men då slutade han spela....och videon får jag inte in nånstans....eller...så får jag....:)



Säg bara som jag : suck !!!!

Bilden blev ju riktigt bra ...såg jag vid förhandsgranskningen av denna dags dagboksblad, så....ingen måste ju se videon ;)

Man gör som man tycker...Så gör ...vi här .....

Ha det varmt och gott .....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar