lördag 8 augusti 2015

Mellandag...slödag...argdag...men lite inspiration också...

Idag var det segare än annars på morgonen, så det var bra att man fick sjava omkring i sin trasiga T-skjorta i lugn och ro....ända till kl. 7....
+ 19 redan en halvtimme innan gav en viss vägledning om hur dagen skulle bli....

Blääh....Gillar inte över 20 grader åt nåndera hållet på termometern....men det är NÄSTAN bättre med -20 än +20.....

Nå, det blev en hundlänk som vi återvände från vid halv tio....

Kaffe i BÄRSÅN *** med fötterna på bordet....demonstrativt ;)

Cocke fick sin kaffedos, naturligtvis....TROTS att han stal de första slafsen då min kopp stod på marken ( när jag undersökte möjligheterna att lösgöra några rosenvialer för bortgivning ) innan jag kom mig ner till min lövsal...

Jo, nåh...långt efter länge började energin krypa fram....Egentligen var det efter att jag eldat under vattengrytan i bastun, tvättat två mattor, gjort en tvättställning till dem  och hängt dem...och slutligen tvättat mig själv i ett trettiogradigt badutrymme....
Gick omkring INNE och lufttorkade...undvikande fönsterregioner och förlitande mig på Onnas hörsel ...ifall nån arg sommargranne skulle komma in och ...skälla :)

( Vi fick nämligen deras hund efter oss då vi gick på vår länk och jag sade åt matten att jag inte ids säga något den här gången...eftersom jag sagt tidigare att de borde skola den....Inte roligt då en överlycklig överaktiv stor hund kommer och trasslar in sig i våra flexikoppel ...eller...håller på att stjälpa min cykel....
Hunden är ung, lite över valpåldern, ägarna kan inte ens gå på länk med den då de inte orkar hålla den....Man blir så flyf.......

Nå, synd om hunden, som kunde ha fått ett aktivt hem istället för att från liten få föra en tynande hundpensionärstillvaro i en alldeles för kort " löplina "....)

Då jag torkat och fått på mig ett par shorts och en top, slumrat en liiiten stund på soffan mitt i ett naturprogram ( repris ) var jag nästan som ny....

Hittade min kaffekopp, där det ännu fanns hälften kvar, så jag smuttade på innehållet medan jag svängde ihop en drottningpaj i stekpannan...
Hittade ett recept i K- kedjans tidning PIRKKA och modifierade det lite....
Medan pajen var i ugnen - jag vred faktiskt igång den ännu oanvända nya äggklockan - gick jag ut för att kolla mina clematisar....med kaffekoppen stadigt i näven....

Nu är det ju konstigt att det SÄLLAN blir " bara av och an " , men jag fick plötsligt inspiration att göra skylten till ....just det :

Och det tog ju sin lilla tid....i Snickis....Borra, leta, rita.....
Men pajen var klar, äggklockan hade ringt för döva öron ( mr C  HÖR faktiskt inget ) och resultatet av bakningen måste dokumenteras....

Fast ...hur det riktigt ser ut i bÄrsÅn alltså får man komma och se själv...Jag tänker inte visa bilder ännu...Skylten hänger på sin plats och ...ja...som sagt....foto kommer bara jag har haft en aviserad gäst här ...i veckan....
Hoppas verkligen att det blir svalare, för det är inte roligt att ha kort stubin och gå och släpa sig omkring....
Knappt man orkar käka paj....



Och så tycker jag att en finskspråkig kommentator som annars har en rätt neutral och småbehaglig röst KUNDE lära sig att uttala engelska namn ..och inte döpa om James till ....TSEIMS....eller Michelle ....stöööön till MISEL.....

Grrrrrr.....ISPÅSAR.....:(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar