onsdag 5 augusti 2015

Nu får ni förlåta mig ...men....

jag fick den allra sista watten att spraka över idag ...i och med att Fortum tänker stöda det planerade och hittills inte ens LAGLIGA Fennovoima-projektet ....
Känslan var ungefär denna ...
Bilden har jag ärligen klippt ut ur en 
tidning och hoppas att tecknaren inte stämmer mig ...Han är gift med Onnas uppfödare....;)
                                                     

Vårt hushåll har nu övergått till Nordic Green och mitt avtal rullar igång den 23 dennes....

Fick dessutom en riktigt trevlig pratstund med en NG-kille som ursäktade sin dåliga svenska så uppriktigt och försonande att jag a) bytte språk och b) TROR att jag fick honom sporrad att pröva på DYKNING :)


Det sistnämnda borde alla människor få pröva på, för undervattenslivet är något så otroligt fint....och nuförtiden ungefär det enda ändamål jag ännu godkänner flygresor inför....
( Kalla mig hycklare eller vad som helst, men pröva sportdykning ...helst innan du fyller fyrtio ...Det KAN bli en underbar hobby !!!!
Så hääär lycklig var jag efter ett fantastiskt motströms/medströmsdyk utanför Hurgada / Egypten ...för mååånga många år sedan...:D
Och ..jonej, jag hade ingen våtdräkt, utan en trikåpolo + trikåbrallor.....Vattnet var varmt ända ner till 40 m under ytan ;)


Medges att ett byte av elleverantör länge spökat i bakhuvudet och en ekonomiskt sinnad son har räknat ut hur mycket vårt hushåll skulle spara per år med Nordic Green vid energispakarna ....
Samma summa kom min finskspråkige kundbetjäningsperson också till så, det blir någon buske eller färgburk PER MÅNAD som " lön " då jag vinkat av Fortum....
Min finskspråkige uppringare måste få en eloge för sin kundbetjäning ...Han gjorde mig glad " för resten av dagen "...( Vilket ju händer alltid då nån annan än tidningsförsäljare ringer )

Men nu nog om detta....Riktningen är nu rätt ...GRÖN....och jag skall UT....
Försöker få pli på bersån, där taket hänger ner pga humlens tyngd och måste stöttas....En stol är lastad på skottkärran på väg ner dit...för...
Jag MÅSTE ju sitta och se på då Lady Diana öppnar sin mörkrosa kjol......Hon har FEM knoppar..….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar