tisdag 24 november 2015

Fastlåst...trots mobilen ....VÄÄÄNTAR...

Hoppas optimistiskt att detta inlägg är det sista i sitt slag....Alltså....:

HVC....och nya metoder.....

Fick redan den 29.10 då jag var hos läkaren en lapp med en telefontid...då jag skulle ringas upp av denna medicinkvinna...för att få svar på alla laboratorie- och andra prov...

D.v.s  idag den  24.11 ...EFTER 12.....

Så ...fram till 12 idag har jag fört ett " normalt "  liv :
* stigit upp 6.30, " slängt ut " djur, släppt in dem, gett mat, druckit kaffe, sett på nyheter...
* deltagit i radions bytesbörs


* avyttrat en gammal blunddocka och fått två påsar snabbkaffe istället....
* gjort i ordning ett vadderat draperi att hänga framför nån dörr för att stänga ut vinterkylan
( Vilket har inneburit ett mastodontiskt handsömnads-/ småsnickararbete då ett fibertäcke fogats till ett av mammas gamla draperier ...och sedan spikats med minispikar i en TAKLIST - som blev över då bastun ...för...nyades....
Hela detta arrangemang skall upphängas i tamburen )
Vidare :

* Eldat
* kokat mat ...och
* gräddat en LITEN fettfri spelt/majskladdkaka ( fullmånens fel att godissuget gör sig påmint !!! )

Efter 12- slaget har jag pysslat med TYSTA småjobb....med mobilen i min omedelbara närhet....Inte ens gått på utedasset OM utifall mobileländet sin vana trogen skulle a) ringa upp någon alldeles på eget bevåg, eller b ) stänga av sig i fickan...eller något annat....så jag inte får samtalet jag väntat på .....

Onna har flere gånger påtalat det slöa livet av idag, men jag har försökt förklara att vi nog SKA ut, bara mobilen ...och rätt människa .... ringt....nångång....

Nu har dessvärre det underbara vintervädret övergått i regn och halkan som redan tidigare var livsfarlig är nu farlig ...i kubik....så hon får nöja sig med gården ...och...löpmattan...

Klockan är nu 16.03.... Tiden seeegar sig fram....

Har " roat mig med " blodtrycksmätning....Druckit kaffe....Satt in nya kattbilder på Fb....

Kattrelaterad kylväska med lyxkudde ..
Eldat...mera...

Fick redan i morse vid 8-tiden upp den dalade temperaturen i " Salen " från +15 till + 18....
Suck.....


Tycker synd om läkaren som tycks ha en väldigt intensiv arbetsdag....

Systemet med telefontid är alldeles säkert MYCKET vettigare för läkarkåren....
Tidigare skulle ju patienten själv ringa upp och få reda på provresultaten och det måtte ha varit kämpigt...
Minns nog att man oftast möttes av upptaget-signalen och blev alltmer stressad....

Men det var på nummerskivetiden ...eller ännu under knapptelefoneran ...
Nu kan man ju med ett eller två knapptryck - eller - knappsvepning nå ett nummer i samtalsloggen....

Det där med " intelligens " hos telefoner /mobiler skulle bara inte behöva vara så påtaglig......MINA mobiler lever i någon mån ett alldeles eget liv ...förvarade i en ficka....De har kunnat få för sig att ringa upp nån alldeles själv....och jag har plötsligt kunnat höra nån ropa HALLÅÅÅ i min ficka och ....skamlöst  påstå att JAG har ringt upp.....
Det gååår ju att motbevisa vid behov, men är lite förtretligt...

En lite pinsam situation var jag också med om då jag gjort en helt omedveten knappsvepning innan jag lämnade telefonen på bordet....
Det resulterade i att en person blev uppringd ....och fick lyssna till ...icke sååå fördelaktiga uttalanden om sig själv....

( Å andra sidan ska man ju inte baktala folk, så....)

Jag hade nämligen  kaffesällskap och var kanske på lite " härsket " humör....och hade bara klander att komma med....

EFTER denna incident har jag nog kollat tele...mobilen....så tocket inte skulle upprepa sig....


Kl 16.48  slutade jag  tala med läkaren ....ÄNTLIGEN....

Mina barn kan i bästa fall ... ha gott om tid att tvista om mina eventuella kvarlåtenskaper och ...vårdtestamentet som ligger undertecknat i byrån...kan ännu ändras...och...ja,
enligt läkaren - som vill se mig bara EN gång till -  är jag inte alls så sjuk som jag känt mig...

Diabetes ...nej...
Hjärtats status ...helt ok....Trots nån liten avvikelse...
Det enda värdet som var LITE  förhöjt var leverns....

EN gallsten.....

Bara den inte stör min nattsömn så....Ok ;)

Nu återgår vi till " normalt " liv igen, men ...

håller oss till en reducerad meny TROTS de goda beskeden ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar