måndag 9 november 2015

Onsdagen kommer att bli tuff.....

Det här är en fortsättning på HVC-inlägget, så den som inte vill läsa om sjukdomar och ond bråd.....fnisss....nä, inte sååå drastiskt ändå....Men ....till sak :

Onsdagmorgon bjuder på många " O " ...
Min bästa kompis Onna

Oäten / Odrucken / Opinkad.....
SUCK....De två första går väl med en viss tvekan men den tredje......

Till all lycka har jag en laboratorietid redan tidig förmiddag / sen morgon  ( ???? ) 9.40 och ultraljud/röntgen kl.10....

" Ej rökning, ej tuggummi, ej kolsyrat vatten " - delen är lätta att lyda och  -  kvällen innan rekommenderad  gröt " mer än välkommen.....

Kan  utan att ljuga medge att en viss oro smög sig in i hjärnbarken då jag fick mina papper med förklaringar av den uppkomna åkomman.....och mest kanske ...irritation över att inte tagit itu med problemen tidigare....

Men, så är det ju i livet ....Vissa saker skjuter man på tills det ...barkar till skogs och andra ska vara klara helst i förrgår....

Det sägs att " brottslingar är oskyldiga tills de befunnits vara skyldiga " ...så jag ger inte ut namnet på " boven " förrän jag fått en diagnos efter en dryg vecka eller så....

Till dess är jag bara mer än vanligt " allmänt asocial, retlig, frånvarande, egoistisk " och därtill ...nedstämd....

Dessutom har jag ett verkligt dilemma ....Ska jag köpa mer ved ...eller en blodtrycksmätare ????

Känner att jag håller på att ta klivet in i någon ny dimension.....*

( Bilden nedan är bekant för dem som intresserat sig för scifi ... Gick inte med mina bildbehandlingstalanger att få mindre, men....den är ju vacker....)


*  Den skakiga ...ålderdomens dimension  ????
:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar