torsdag 16 juni 2016

Absolut underbart !!! REGN...Om än bara LITE....

Jo - och här ser vi skillnaden mellan optimister och pessimister....

Jag trodde att det skulle störtregna och förberedde allt noga...Täckte krukplantorna med plexi / vattenfast faner / presenningar

...Tog in en uppsjö med dynor / täcken / plädar och kom till och med ihåg hönskackeämbaret som inte har lock...

Sen KOM det ca 6 mm ...Lååångsamt...lugnt ...sövande ...
Onna vaktar guanoämbaret...

Oj vad jag blev glad....Det är sååå mycket bättre med stilla regn än skyfall...

Så går man in på fb...

Pessimister utgjuter sin BESVIKELSE och marrar : det kom inte tillräckligt ...

Nej säger optimisten/ jag,  MEN det HINNER komma !!!

Det är ett underbart MELLANväder : luften är såå frisk och fylld av väldoft ....
Ska man då vara besviken...????  Ens LITE ???  Ja, om man absolut tycker det är roligt att vara pessimist....

Suck...

Klockan hann bara bli 12.10 så kommer några välvilliga moln ...och släpper nu ner ett fint duggregn....

Då hinner jag med skyltarna till mina många dörrar:

Åsiktsdelande skyltar....
 ...och LUNCHEN ...
EN stor finskuren potatis, resterna ur en påse viltskav och den halva vitlök som blev kvar efter grillandet i förrgår....Lite timjan, lite rosmarin, peppar och salt....
Enkelt och..försvinnande gott...

Tur att man inte har några dieter :)

Jag ska ut igen alldeles just...Gillar inte alls solgass och värmebölja....Ska så lite mera DILL också...


Fåglarna flyger gladeligen in och ut i och ur holkarna - de som bestämt sig för en kull till...De hittar mat mellan skurarna och ...går allt riktigt bra kommer det mer regn natten mot lördag...
Inga Str...öholkar.....eller fällor...

Man får inte förlora hoppet och...VARFÖR inte se det positiva i de 5-6 mm som KOM ???

De fräschade upp och fuktade den torra jordskorpan - som bättre kan ta emot det som ev kommer snart...

Man hinner kanske ta tillvara lite bastuvatten också om det inte öser i jämn takt....

Nu ska jag sitta och njuta av livet....
Kanske med en kopp lunchkaffe på verandan...SÄNGSTOLEN är " ledig" trots att golvet är belamrat ...tills solen lockar alla dynor etc ut....

Onna gillar sin madrasshög....och matte ryms i stolen 

P.s. Det är ingen hoprullad elledning t.h på bilden vid sängstolen...Clivian står där på fällbordet / slagbordet....Måste kolla upp....det exakta ordet...

Jag kan fortsätta säga slagbord ....Har googlat BORD....:)

Rätt ska vara rätt och inte bara ....lite ditåt ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar