måndag 27 juni 2016

Back to normal...efter helgen...

Trimmern tyckte visst att det kunnat vara en ännu längre helg och vila än det var nu...
Den var inte det minsta samarbetsvillig och knycken blev så många att jag fick ta pauser, sittande på växthusgrunden och " pärkla" ....

När den sedan behagade starta vågade jag inte ställa den ifrån mig för att klä min skyddsutrustning på mig = skogshuggarhjälm med visir, utan körde i ilskorna precis som jag var...Jeansvästen kastade jag i ett ganska tidigt skede på marken framför garaget - som förresten har ett nytt namn : KRUKSKJULET står det på skylten jag spikade upp...

( MINNS att jag talat om detta tidigare, men om nån ny läsare har tappat bort sig här bland dagboksbladen så...)
" SHE SHED " kunde man ju också kalla det - om man inredde det till ett myspysutrymme, men oljelukten sitter i konstruktionerna sedan de tider då motorsågar servades och oljor förvarades här...
Skulle bli alltför omfattande sanering om man skulle göra det trivsamt....

PRAKTISKT är därför vad som gäller...
Nå, trimmandet.....Ett stort område blev åtgärdat och som vanligt kom tråden för nära också sådan som INTE skulle mejas ner....

BORDE ju ha stolpar / käppar bredvid allt sådant, men ...har tyckt att " man " nog MINNS och att  samma " man " nog SER....Nu hade klövern vuxit sig så hög att den lilla men välartade syrenbusken som nångång ...BORDE ståta med VITA blommor...inte syntes....

Ungefär halva " snöptes " nu...av blott och bart misstag...

En rosenstav med tre spiror ett stycke från syrenstackaren berövades två spiror....

Men några animala fataliteter blev det inte förhoppningsvis inte ...

Lövräfsan som varit på rymmen nästan en vecka ...kom till rätta i går och lades så den SYNS...Om åska och regn inte sätter streck i räkningen ska jag försöka få upp merparten av det trimmade så det inte ligger kvar och göder det jag försöker utarma...

På grund av mina många och långa kanalgräverier är det ganska viktigt att ta ner växtligheten så man inte stiger ner sig i dessa dräneringsdiken...och i värsta fall vrickar/stukar/bryter nån vital kroppsdel...
Skulle lottovinsterna vara  ens LITE större än de 7€ som nyligen har kommit mig till del - två gånger å rad faktiskt - så kunde jag fylla alla dikena med köpta stenar och få till lite mer omväxling än det nu är ...Ett par nollor till - eller tre - kunde göra det....

Senare i sommar ska jag försöka ta tillvara så mycket av den nu så fina Lysimaccia nummularia / penningblad som hotar kväva allt i rabatt nr 2 mot öster...
Lavendeln har redan dött ihjäl sig ...eller rosslar kanske bara ...

Aningen för yvig nummularia här
Trimmade faktiskt idag lite av de ställen som ska begåvas med denna härliga friskgröna, gulblommande växt - bl.a ska den få tävla med fetbladen vid...Krukskjulet....

Mobilen visade ett missat samtal då jag hämtat andan och torkat svetten en stund och ...det irriterade lite....BORDE man skaffa en telefonsvarare ??? Eller ...bara vänta att den som ringde besvärar sig med att ringa på nytt ??? OM det var något viktigt....


Vädret idag vet inte vad det vill...Såpass mycket dimma hade kommit ner medan jag kokade gröt att stenarna framför trappan var våta....

Skulle alltså alldeles bra kunna kratta , men vår lilla inhysing  är definitivt inte av samma mening...Hon BRUKAR vara så tyst och " snäll " redan efter lite smått gnäll  10 min eller så....men nu tycks hon vara helt ur gängorna...

Hon kom igår och ska stanna till nångång på lördag...

Direkt jag går ut efter gemensam utevistelse/länk börjar hon SKRIKA....

I morgon ska vi till byn - en längre promenad än hon har tillryggalagt på en tid...så hon kanske blir RIKTIGT trött....

Senare...

Det blev en riktigt bra dag efter lite regn...Gick en länk med doggarna och får väl bara finna mig i att ha ytterdörren stängd /LÅST så ingen - som är van att komma in utan att knacka -kan släppa ut denna lilla gråterska....

Nej, hon har lugnat sig ...bara vi alla är tillsammans...SUCK...

Har i dag beviljats medlemskap i ett slutet sällskap ...där jag känner mig riktigt accepterad :D

Inget " Kvinnor mot karlar " eller Ku Klux ...
Det har i sin tur lett till lite mer dator/ tablettklickande då mitt namnminne är dåligt och de intresserade vill ha just ...namn...

Hei Zhen Zhu är en ....Karl Rosenfield en annan ...

 Nu ska jag bara borsta tänderna och gå till kojs...trots att kvällen är vacker och det hade funnits mer gräs att ta bort  medan hundarna kvällstuppade....Myggen är ett kapitel för sig .... och klockan 23.15 ids jag inte spruta myggmedel på mig - hur väldoftande det än må vara...

Så ...det var vad denna dag bjöd på ..







Tack och gonatt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar