fredag 17 juli 2015

Fredag....och ösregn...

Idag var det bra att vara uppe med tuppen....eller med hundarna....Morgonen var sååå skön och himlen blå och bägge svansviftarna följde gärna med på en runda....

Vi hade gårdagsposten kvar i lådan och den skulle ÅTMINSTONE hämtas...
Vid lådraden fick jag ...som vanligt ...promenadmersmak, så vi svängde mot Gräggnäs och gick så " långt " att man kunde se havsviken uppifrån en backe....ett stycke förbi det hus som jag engång funderat på att köpa...innan jag hittade det här ....

Havsutsikten byttes den gången mot " närmare byn " och " längre bort från asfalterad väg".



Himlen mulnade... inte långt efter det att vi kommit hem igen ....Onna med en Ellosfaktura i munnen och jag med resten av skörden ( Annonsbladet, nya kodtal till nätbanken, två påminningsräkningar + några reklamblad....JO, jag vet...Man KAN ha en lapp på lådan som förbjuder reklam, men ...den har inte blivit förd dit ännu ....)


Nästa vecka blir det lite havsbetonat, med både landsvägsfärjor och båtar...
Det ska bli släktträff i skärgården .....baserad på brorsans sista vilja....att få sin aska spridd i havet....
Bra att han får sin önskan uppfylld, men resan kunde ha haft en muntrare orsak.


Eftersom jag inte har nån bil och inte gillar att andra kör " ner hit och tillbaka " för att plocka upp mig och hundarna och retur....så har jag idag slagit på stort och reserverat en HYRBIL för att vara absoluuut oberoende av andra....

Det innebär i klartext att jag stiger in som passagerare i en EN hyrbil som för mig till Bruket där jag äntrar ett annat fordon,  kör hem och packar pinaler + kräk i denna  och reser iväg ...mot känt mål....

Följande dag retur i omvänd ordning :)

Skönt att ha det planerat redan i gooood tid....

Och nu har regnet och den därvidhängande åskan avtagit....Fina molnformationer ger vid handen att nånslags dacapo ännu är möjlig....
Så...inte ropa hej ....osv....

Bilden tagen genom öppet köksfönster....kl 12 ...lunchtid...
                                                        ****************

Skåpstädning KAN för övrigt ha riktigt positiva följder...Isynnerhet då skåpet är LITET och inte stjäl timmar av ens återstående liv...
Eftersom det redan är ganska länge sedan jag besökte Alkoholboden I Stora Byn fick jag också min flaskinventering gjord.....
I en glasburk med ...julljus...hittade jag nämligen den ANDRA  av TVÅ miniflaskor Baileys


EN  drack jag väl upp sgs på direkten efter hemkomsten, men...HURRAAA  - nu har jag veckoslutet " räddat " .....

D.v.s  slipper fundera VART den andra tog vägen.... :D


Och så har jag tänkt mig att mitt växthus ska se ut UNGEFÄR så här ...bara STÖRRE....
 

Men...NÄR....?????

" Nångång " är ett fult ord.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar