fredag 10 juli 2015

Idag är det så här.....( leker med plattan/övar diverse ...)



Ingen måste kolla på min video, men...den bevisar något :)

Igår hann jag med mycket " råddas" ....
Kompisen stack sig in helt utan att ringa/smsa på förhand...Hen skojade och sade att man måste kolla hur här är UTAN prevarningar.....
Satt faktiskt och ÅT ...då den lilla hunden svansade in....Så...jag hann lägga kastrullen på diskbordet innan matte kom in.....( ÅT = slevade i mig köttbullar som jag tinat i en av Valios ostsåser...grillad paprika....Men....försöket blev nog det sista...
VARFÖR skall det ösas SOCKER i allt ???? Det kan ju alla och envar tillsätta själv !!!! )

Jag hade plockat in av de fina jordgubbarna som tack vare trippelskydd fått vara ifred för både fyrbenta och bevingade...marodörer....
Något kaffe behövde jag inte brygga.....( Tur, för jag gillar inte sånt själv....som känt :) )

Nu ska jag förbereda en liten tripp ut i civilisationen....men...visst måste jag hinna berätta hur oartig jag är då det kommer " gäster "....:

Igår skakade mitt arma inisade frysskåp på sig såpass häftigt ....efter att ha gått nonstop i något dygn...utan att jag fått tummen ur.....att jag trots besökaren flög upp, drog ut stöpseln och flängde upp på vinden efter kylväskor och " bäggar". .....och slet ut innehållet i frysen...

Som sinneslugnande åtgärd lade jag för några dagar sedan en brandvarnare på frysen ...
Inspirationen att börja avfrostningen måste ju inväntas.....

Då den gästande duon försvunnit hem till sig förberedde jag " syndafloden " från skåpets innandöme med att lägga sopsäckar under/uppåt och framför skåpet, ovanpå sopsäckarna husets tjockaste / sämsta handdukar och ...som ytterlig " försäkring " ...en ren trasmatta....

Började sedan fundera N Ä R jag senast avfrostat eländet....
VET att det planerades till nån " riktigt kall " dag i vintras, då man kunnat kasta ut innehållet på verandan medan....Men....faktiskt blev det aldrig sååå kallt och saken föll i glömska....
Skulle jag vara den som skäms i ur och ..skur, så hade jag nog rodnat ....sååå mycket is hade det bildats....

Nåhhh...nästa elräkning kanske blir nån cent snällare ????

Och...tuur att ingen ville ha frysskåpet som jag bjöd ut på bytesbörsen för nån månad sedan...." FEM " kilo is är ju inget man vill ge bort  ;)
DAMMET vägde inte just något och gick snabbt att komprimera....

Suck......
Idag måste jag knäppa igång tvättmaskinen för att få de använda handdukar oa torktyg tvättade...och uthängandet av dessa måtte då ha vredgat vädergudarna för det ....ööööösregnar....ännu....

Men nu....är det goodbye :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar