onsdag 9 november 2016

Allt har en orsak...oftast :) Några kommer här :

  Förrgårdagens ytterst olustiga känsla fortsatte dagen ut...i går..

På kvällen var det akut magont som gällde...Sängen lockar oftast vid 22-23 och så blev det också nu...MEN det hjälpte föga att fotändan och resten av
 " kojen " var varmfönade...

Att få sömn var ett värre kapitel...med en mage som verkade mer än lovligt Trumpen...

Halv 2 steg jag upp, raskt och bestämt...därtill nödd och tvungen ..och återvände till sängen en alldeles för lång stund senare... med iskallla fötter...

När de blivit sovvarma efter ett bra tag...måste jag upp igen...Då tog jag sockor på och det var ett klokt drag...

Slumrade till av och an och steg seeeent upp på riktigt darriga ben...
8.40 ÄR sent och dagen blev kort....

Så....nu försätter jag mig i karantän...

Snön djupnar och jag ska nog ut ...åtminstone för att fylla fröautomaten, hänga en fett-/frökorv till åt mina skyddslingar, gillra om råttfällan i kompostorn och ..andas frisk luft...

Kanske man piggnar till efter ett tag...

Tur att jag köpt grapefrukt, fil och annat hälsosamt ..Nu kan jag ta det lugnt - eller...situationsbaserat...hur som...

Ved måste jag ta in ...och fjärrsynt som jag varit finns det på verandan ..

Välplanerat... också här hos mig....( Trots att det nog gällde snöstormar och inte magsjuka )



I går bytte jag mobilabonnemang...alldeles som avtalat...En massa sms hade upplyst mig om HUR och DATUM, men inte VILKEN TID...

Meddelandet om  en 10 minuters frist  kom då jag var ute, så jag var tvungen att sluta sopa tupptrappan och komma in.

Hade förberett SIM-kortsbytet genom att lägga det nya lilla kortet i en minipåse som jag hängt på en synål på väggen...

" NÅN " hade flyttat påsen i något skede, hmmm, troligtvis då denna " nån " skulle sy...så det blev en stunds " inventering " bland sysakerna....innan jag såg den lilla påsen på väggen bredvid sängen...
I och för sig en logisk plats eftersom mobilen brukar ligga på bordet en knapp armslängd från sängen...( Då den inte är förlagd nånstans... )

Själva abonnemangbytet gick sedan helt utan problem ...och eftersom numret förblir det gamla vanliga, behöver ingen av de synnerligen frekventa ringarna ändra något i sin telefonbok...

TelefonBOK har väl inte så många idag, de liksom bankböckerna har ersats med annat...


De här bankböckerna har jag sparat och en telefonbok har jag också..


Ändringens vindar blåser också i världen, men jag hoppas att de värsta olyckskorparna inte får rätt...i fråga om USAs nyvalde president...


De som har sina ädelmetallsmycken i byrålådorna - dvs inte nappat på / fallit för aggressiva inköpsmetoder - kan se guldpriset stiga...

Natoanhängarna får söka stöd av terapeuter...

Osv

Men jag orkar inte bry mig ...ännu...

För att motverka liggsår har jag kämpat på med min duschrumsdörr...

Tog fram slipmaskinen och förberedde dörren inför en förestående metamorfos..
En vit och sliten, ställvis rostfläckad dörr blev ..en grön stor anslagstavla...som hänger rak och fin ...och inte behöver stödas då man skriver på den...

Låter färgen torka lite till innan jag skruvar handtag och brickor på plats...

Drog nämligen på ett extra färglager i morse då jag konstaterat att det INTE bli nån Mrs President i USA...

Sammanlagt FEM strykningar... Bilden är mörk...Jag sparar energi ;)

Färgen är ..ljusoliv :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar