måndag 7 november 2016

Ringa lust att göra något...

Ibland händer det att inget känns meningsfullt...Till all lycka är sådana dagar sällsynta...

Det ekar i kylskåpet, mjölken flockar sig i kaffet, snöyran tilltar och det är ändå inte riktigt sparkföre..

Håret borde tvättas och ...jackan vars dragked skulle bytas igår...ligger ännu i fotändan på soffan...visserligen färdignålad, men inte sydd..

Har ändå eldat, sytt lite annat än det viktiga...och pensionsdagen till.ära ...betalat några räkningar...( Tre dynvar för " dagsdynor " - som.ännu ska strykas lite ..)


Eftersom det BLEV lite kvar på kontot, insåg jag att jag måste rycka upp mig och GÖRA  något innan hungern skulle tvinga mig att äta ...vetemjöl med sylt...eller något lika galet...

Så jag ringde hyrbilen...Det gjorde ju att jag MÅSTE ...få tummen ur..

Hann knappt byta kläder och ..av misstag tömma kassen med småmetall över golvet i duschrummet i brådskan...så det blir städning igen...

Flaggorna på halvstång i hela byn, dämpade människor i butiken...

Fick mig berättat det " viktigaste " om dödskörningen i helgen,  kassen fylld med enbart vettig mat... och ett litet paket med " underhållning "  med hem...

Allt snabbt / bekvämt / utan onödig kaloriförbrukning...

Lite lättad att ingen från min by varit inblandad i ..olyckan...
Ändå känns det illa...


Underhållning / pyssel...Målarjobb...
Kräver förarbete i form av ( mera ) slipning, så jag ska i morgon till Snickis och plocka med mig  lilla slipmaskinen in till köket...


Köpte redan sandpappersskivor förra veckan då jag fick skjuts till stora byn ...Kimito Citty..

Fågelmaten har en otrolig åtgång...Har rekordmånga besökare vid de tre
 " stationerna " ...Fyra om man räknar " markstationen " där äpplen och frön/ nötter sprids åt koltrastarna och rödhakar...
 
Mörkret har lagt sig och klockan är bara 17.40..

Leker med Swype ...Rätt roligt :) Blir ett fint blått streck efter fingret och ..nog är det lite magiskt....

Tror ändå att det normala knäppa på tangenterna vinner i det här skedet...En vanesak...

I alla fall tycks det inte vara för sent att lära sig nya saker...:)

Lär ju inte gå med vanliga tangentbord, så försök inte på dem...Det ska vara touchsceen :D

http://www.swype.com


Hej då för i dag !!! Jag ska leka lite till...


OCH snälla människor här i södra Finland...
TA DET FÖRSIKTIGT i trafiken..
70 krockar bara i dagens snöyra ...
Suck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar