tisdag 1 november 2016

Ett sista inlägg...På GAMLA tabletten ...alltså ;)

Skulle ha skrivit på den nya ...men minns inte lösenordet till blogger ...och är inte efter en kort tids bekantskap sååå van vid den ....att jag skulle IDDAS checka en e-post ...vars lösenord likaså är förlagt  " nånstans " ...
På gamla plattan kommer allt " automatiskt "....

Måste kolla SEN...
Igår var den såhär ny ...

Just nu börjar huset sakteligen värmas ..efter en alldeles apropå-resa till " Stora Byn "...

Hade precis eldat en stund då telefonen ringde i förmiddags/ mitt på dagen...och jag gavs en liten stund för klädbyte och annat...
Min f.d byggare har tänkt om ...och jag är tagen till nåders igen :)
UTAN att be om det, måste jag väl tillägga...
Bra så, för det är roligt med sällskap ibland...

Borde ha tagit mina Sodastreampatroner med mig, men ...det märkte jag i byn...

Fick i alla fall fågelfrö /- nötkorvar/ slippapper till Einhellen och lyspetroleum till lilla kaminen...

PLUS mat, naturligtvis ...Var och kollade den nya K-marketen, men också " bojkottboden " S- market ( närmast för ett kort litet besök i Alko....Fick en flaskreturlapp för en tid sedan ...av en god vän - med uppmaningen " Använd snälla M " ...

Så två små flaskor RÖTT blev det ....
LÄÄÄÄNGE sedan senast....)

Och fiskbilen utanför hade mujkor, så jag köpte ett dussin ( !!! )  och stekte nyss....Tycker avgjort bättre om de små....

Man måste ju ELDA....och då går det " på sidan om " att utnyttja spishällen...

Då jag ätit TVÅ av mastodontmujkorna, var köket riktigt skönt, så nu har jag DESSUTOM eld i Plåtis och kan ligga och slöa på soffan ..med radion och brasan som sällskap...

Det lovas snö i morgon senast....så egentligen borde jag ha beställt ett lass ved till...Tog t.o.m ut pengar för det, men slöade till mig - eller...lekte lite för länge med nya lilla plattan...
HAR på verandan så det räcker tills vädret blir tjänligt, men det är roligare att inte behöva springa ut och "  låna " från bastun eller vedlidret....

Blir det riktigt busväder flere dagar i följd, så KAN jag knäppa igång luftvärmepumpen ...
Har också regnvatten inne - men det är för uppe-på-vinden-växterna...Duger till disk också - OM strömmen går....

Uppringdes tidigare  i förmiddags av en elisaknegare - alldeles avtalsenligt - och instruerades att med två eller tre knapptryck nå webben...Två " hoppa över " som jag inte vågat själv, men nu fick " lov " till....

Svårare var det inte....

Så nu måste jag ta reda på diverse lösenord som inte behövts på länge - och natuuuurligtvis behöver bytas....
Men var ska man hitta inställningar för sådant ???

Det löööser sig :)

Ladda ner appar ???

Sökaläsafunderagrubbla....;)


Nä, jag hittade till bloggen....så...nu tar jag gonatt från den här plattan ( alldeles som om Ni skulle se skillnaden :) )



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar