söndag 20 november 2016

Vitlöksklyftor i näsan, sockerstrejk och äntligen något roligt att se fram emot...

Slutgnällt nu...

Fick ty mig till lillsyrrans effektiva krasselmedicin : misshandlade/ lättkrossade vitlöksklyftor inlindade...i hushållspapper och uppstuckna i näsborrarna...
GÄLAR hade varit bra så man sluppit ökentorkan i munnen då man inte kunde näsandas..
Och som ytterligare medicin : bisolvon ...så nu känns det bättre än på länge...

Egentligen kom rubrikens " delar " i oordning, för sockerstrejken kom igång efter det roliga beskedet att jag ska ut och resa...

Mitt ekologiska liv får en liten törn, men senast var jag - faktiskt med den tidigare nämnda lillsyrran - i Funchal 1997...

Får väl säga som  i barnsligt trots " Men ANDRA reser varje år ..." - som om det skulle minska mitt eget ekologiska fotspår...

Det ÄR inte ofta man får " åka med "  nån OCH  därtill får välja mellan  TRE olika resmål...

Med VEM och VART tänker jag inte berätta och definitivt inte NÄR...men nog att det omedelbart efter mobilens placering på bordet - efter avslutat samtal - utbröt ett tumult av ord, tankar och gärning...

NU ska det banne mig några kilon bort - därav sockret i första hand uteslutet som drivmedel...
Adjö Ben och Jerry...Välkomna ...dadlar som kaffebröd...och baaaara rågbröd...till te...på kvällen ...
Inte de här ..och ingen snö heller :)

Kläder !!!
Upp till öppna vinden på koll...Hmmm...
Kom ner med en axelremsväska... ytterst retro ...Köpt på något loppis naturligtvis, för säkert trettio år sedan...Lagom stor för ett förlängt veckoslut...
Den behöver några stygn och lite putsning, men jag gillar den faktiskt...
Fråga en tillfälligt inpoppad besökare om hen trodde jag skulle skämma
ut mitt resesällskap om jag hade just denna klenod med mig...

En massa tuffa remmar och tre stora fack..

Fick till svar att den snarare skulle slitas ur mina händer...
TROR att den blir bra...till en gul långtröja, brunrandig scarf...och nyhennat hår
 :)...Svarta brallor...

Hööör på mig ...som i vanliga fall inte alls bryr mig om min klädsel :)
Hoppas det inte är -20 och snöstorm...den dag vi flyger...eller framme...

Tömde mitt klädskåp på ..de klädprojekt som varit länge påtänkta, men ofullbordade...Sängen såg ut som ett ....patiensspelbord..och då natten infann sig störande tidigt, fick jag bunta ihop allt och lägga bunten på en stol...

Följande dag sålde jag min själ till google...igen...

Gillar INTE hotell, inte storstäder och HOPPAS nu att sällskapet ska nappa på något för dem helt annorlunda...

Bed and brekfast i mysig landsortsmiljö i ett hus från 1800- talet...

Och EN restaurang har jag på önskelistan...En italiensk :)
Plus...en trädgård av större slag...

Men ...mer säger jag inte...

Jo, nästa vecka ska jag och fixa passfoton...hos en Fb-kompis jag aldrig träffat face to face :)
Inget jag gläder mig åt ...fotona..



Hade en nästan 2 timmars hallondjungelröjningsstund nyss och kan.nu med gott samvete ligga en stund...

Så...jag GÖR något annat än planerar ...

Lätt är det inte...ens att vänta på något roligt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar