fredag 11 november 2016

Mår bättre, men benen är skakiga...

Skam den som ger sig..

Tänker friskförklara mig trots att tröttheten - speciellt i benen - är massiv..

Ser inte sjuk ut heller, inte mer än vanligt ;) Har faktiskt kollat spegelbilden några extra gånger..

Så - efter den vanliga morgonrumban * så här års, bytte jag motvilligt mina  svarta OBESKRIIIVLIGT slipdammiga** fleecebrallor till rätt rena tomteröda diton, tog röda fleecevästen över den gråmönstrade tröjan och de nyupphittade månstövlarna på fötterna....och gick ut...

Härligt väder och ...jag hade faktiskt varit ovanligt mycket inne...

Snölagren har vuxit på både höjd och bredd, så jag bestämde mig för att minska på det vita ...medan det ännu är LÄTT...och eventuellt göra vägen framkomlig för nån bil med icke-helt-nya vinterdäck...

Skottade mig uppför backen och en sväng in på grannens gård där jag svängde och skovlade mig hemåt...Ca 400 m sammanlagt ...

Bara början...


Pigga harspår stämplade hela backen och inne på min gård, som om haren markerat revir - förvissad om att här inte bor några farliga lurvtassar...

Efter utemotionerandet var det skönt att tända en brasa i Plåtis och vika tvätt...

Förberedde mig för att ligga på soffan med plattan, en kopp te och....nybakad citronkaka ( en LITEN ) och se på Obamas och Trumps möte i Vita Huset...

Vet inte vad som strulade,  men efter två timmar  " meddelades " jag om att tiden för tittandet gått ut...
Utan att jag sett annat än en massa människor med ryggsäckar, kameror, väskor med eller utan hjul...Springande / gående i olika riktning..till ...från...

Mera såg jag sedan i nyhetssändningarna....Men Arenan  funkar nog - alldeles som ...Swypen - som jag håller på att bli vän med...

Alltid något..

Som så ofta lämnade jag dagboken i går kväll och fortsätter i dag ...
En ny härlig dag för oss levande...som hinner och kan njuta...

Leonard Cohen har dött...


Det brukar folk i allmänhet göra nångång och jag förstår inte mig på människor som NU tackar honom för hans musik...eller kommer med R.I.P- önskningar..

Den som njutit av nåns musik kunde väl ha skrivit till personen i fråga och berättat det medan " objektet " levde.

Låter så ....tillgjort...med postuma tack...riktade till den döda..

" Kom med dina blommor mens` jag lever " - typ


https://www.musixmatch.com/lyrics/Alf-Robertson/Liljor

Obs ....JAG har inga större förhoppningar om ...något ...varken eller :D  och ..blommor har varit förbjudna så länge jag minns...

Ge sådana åt människor som gillar dem i avskuret tillstånd...
Jag vill ha mina i trädgården eller ..i naturen..

Självvalda ex...
Och nu vilar de...i frid....

* Kaffe / morgontv / fågelmat / tuppen 
** Har inlett ...golvslipning...på prov...Dammig göra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar