tisdag 29 november 2016

Idag blir det bara ett kort inlägg i dagboken...

Lämnade mitt älskade hus redan före 12 i en nyupptinad bil...

Dagen bjöd på diverse skurrande hit och dit och lastning och lossning av VED och flyttgods...Lite trappspring också, men riktigt lagom workout...

Kassan i Knallis storskrattade då jag kom in TREDJE gången ...
( Först för att posta ett kort och få tag på papplådor, nån timme senare för att köpa mjölk, bröd och grillkorv. . och sist för att nån i sällskapet ville ha senap till korven ...och .. brun sockerläsk )

För varje gång var min klädsel allt mer sågspånsbemängd...Föga tantaktig...

Man MÅSTE ju ha svarta fleecebyxor på sig då man är " på vedabackan "...och allt  finfördelat spån hölls bra där det fastnat...Ingen behövde gå efter mig med sopborste...

Alla resorna gjordes interkommunalt, men det sammanlagda kilometerantalet var säkert lika med.....av och an till hufvudstaden...

Som resultat av flängandet har jag riktigt betryggande mängder ved i lidret och mer blir det....

Eftersom magen var mätt av utegrillad korv, behövde jag ingen mat vid hemkomsten. Tog en kopp te istället - redan vid 17-tiden ...och ..samlade ihop alla de  utspridda sängkläderna som varit på vädring...

Sitter nu och njuter av brasans fladderljud och värme och planerar morgondagen...

Har plockat ihop lite returtidningar och strötittar på tv...sittande på knä mellan det i lektyrväg som.ännu skall sparas...

Mer såna program, tack :)

Vintern är lååång och man hinner bläddra i de älskade trädgårdsblaskorna...

Men, jag lovade ett kort inlägg...mest för att bevisa att jag lever, så jag slutar här för idag...

Morgondagen blir mer hemmabetonad...men säkert lika omväxlande...

Och JAG flyttar INTE....

Never...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar