torsdag 1 december 2016

Hund eller inte hund...

Har ju - som säkert framgått - lidit av stor saknad efter Onnas död...
Tryggheten själv...

Också kollat hundar på de mest otroliga forum, börjande med valpar och slutande ....nåjo, men inte på fullt allvar ..med utländska vuxna...
Mastiffbaby.......<3 td="">






Igår kom jag hem från mina " utombysliga " äventyr....med en hund...

En vuxen, lågvuxen och otroooligt lurvig...

Nej nej nej, inte för att äga, utan mer som ett snabblån med ...hög ränta...

Om folk ska FLYTTA så går jobbet enklare om man inte har en  hund i fötterna, så ....jag erbjöd mig att hålla den lilla långhåriga saken till fredag e.m. eller något ditåt...

Natten gick över all förväntan... Inte ett gnäll och vad det verkade ...ingen oro...
Också kvällen var totalt lugn efter TVÅ små gnisselljud efter " transportchefens " avfärd..Antagligen har månaden som gått varit rätt ...annorlunda, då låda efter låda fyllts och förts och husse och matte kanske inte haft riktigt lika mycket tid och ork som annars....

Vi var ute ...förenade med ett koppel...vid 22-tiden och stängde portarna vid infarten och ner mot tuppen...för att den senare morgonlänken skulle kunna ske utan navelsträngar...
Gick till sängs ganska snart efter denna lilla runda och fick mitt sällskap att inta sin egen korg...

Att jag sedan själv låg och spetsade öronen för att inte " bomma " eventuella krav på utevistelse var ju HELT min egen dumhet...

Halv sju var jag redo för morgonsysslorna, så vi gick ut och ....redan under den stunden kom jag till FULLKOMLIG KLARHET ...

Jag ska INTE ha nån egen hund...DEFINITIVT INTE...

En ...förlåt nu bara....skitfri gård betyder i detta livsskede mera än ...motsatsen...

Aversionen mot upplockning och riskerna att stiga på släppta restprodukter väger så högt att det vänder sig i magen....vid tanken....

Så, tur att jag fattade detta beslut ...att " låna " denna snälla vovve, till ömsesidig nytta och ...ja, just det..

Nu börjar morgonen ljusna ....och jag måste gå ut och kolla om det mot förmodan finns mer ....på marken ..än det som föll ur den yviga pälsen... på köksgolvet.....

Urrrrkkk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar