söndag 30 oktober 2016

Det här med nattsömn och lakantrassel...

" Sov för övrigt ganska bra - och drömde roliga drömmar, men då jag inlett mitt mörkerfunderande, slog det mig att jag inte VISSTE om den nya apparaten var/är android eller nån annan....Så - hade lite extra hjärtklappning innan vännen Guggel upplyste mig om saken...Har alls ingen lust att börja med olika versioner av " Fönster " eller " Linusar" ..efter tiden med det enkla androidenandroidsystemet...  Frid i själen, alltså ... Leve Androiden !!! "


Direkt kopierat från min fbsida idag...som kommentar till en - troligtvis den bästa kompisen som jag aldrig TRÄFFAT, men haft mycket kontakt med...

Ja, nattsömn.....BRIST på den närmast...

Puhh, vad det kan vara jobbigt ibland...Ändå har jag inga långa cockeröron som -  i väckningssyfte -  dinglar på min näsa eller kinder, ingen som tassar vid dörren för att bli utsläppt...Så, ingen VETTIG orsak att vakna...

Sååå långa öron...Här åt hon " vippagräs " ...

Inte heller nån som makar sig nära då jag själv varit på pinkis...och ger sövande värme..

" Mörkerfunderande " = den verksamhet som utspelar sig under ännu mörka morgontimmar / tankar som känns olustiga / stressande / som riktigt fysiskt illamående - då man tror " ens sista stund vara kommen " ...

Får man sig bara till att stiga upp, dricka lite vatten och klä på sig, så har gumman inget fel alls...och hon slipper reda upp lakan som nästan har smällknut mittpå....


Nu är klockorna omställda, men det duperar inte hungerskänslorna... Klockan är visserligen " bara " 12.40 då man blänger surt på elspisen, kastar klabbar i vedspisen och förbereder lunch/middag / luddag...

Har klättrat omkring i taknivå - UTE - och fäst ribbor i vh...Sågat....Laddat skruvdragaren tre ggr...
Flyttat stegen och -  battingen -  tvärsöver norr/sydväggarna - den som ska hjälpa mig nå takåsen för de sista ribborna mellan de två sista takstolarna...

Hasardspel...som i bästa fall slutar med att jag lyckas få dit dem...och i värsta fall ...inte alls behöver få dem dit...

Stegen vid battingen ...

  I morgon ska jag ta hem bubbelplasten från byn...Genast på morgonen helst...

Det känns definitivt inte BRA att leka Tarzan uppe på höjder som EGENTLIGEN inte är höga, men ...tanten har blivit harigare med åren...

Eftersom Matti Huutonen twittrat om upptill 10 cm snö på tisdag, sätter det en liten extrastress på byggaren...


Men inte direkt efter maten....

Och samma batting bakifrån ...

 Lite planterings/ jordpåfyllningsarbeten har det också blivit ...och håltilltäppningsjobb...
För tro bara : IGEN har två talgmesar nästlat in sig till Snickis...och därifrån ...suck....upp till lagårdsvinden...
Så nu står vedliderdörren öppen för att de eventuellt ska hitta ut....


Risken att lika många tar sig in är naturligtvis överhängande...

TITORNA har anlänt !!! Vintern må börja :)


Senare...

Fick EN takåsribba fast med EN skruv, sen tröt modet....YNKLIGT värre...

Men på norrsidan fattas bar två korta ribbstumpar och på sydsidan...alla utom två långa :)

Nu slutar jag för idag och...samlar mod att angripa ...disken ;)
...och längre bortifrån :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar