måndag 3 oktober 2016

Blandad konfekt idag ...

Har igen utmärkt mig ....negativt...Men det drabbar baaara mig själv...

TRODDE att alla elverktyg var intagna, men den stackars Makitan stod pärlande av dagg och kondens på lilla skåpet i morse...
Ujj, så jag grämdes...Tog in maskinen, separerade acku och ...hölje/motorkåpa och torkade av bäggedera med en fin mjuk handduk...
Avd * ångerköpt ägare *
Nu får delarna soltorka innan jag laddar ackun/batteriet igen...Annars blir det väl bompang och explosion....

Tog skottkärran bak' hörnet - dvs till Dassets baksida....
Lite dumt för jag borde ha tömt stora kompostlådan FÖRST...MEN, det gick bra att skyffla den fina osållade myllan i en stor blå tunna också...

Kan inte riktigt ännu köra ut den på blomland och andra planteringar, men den kommer i sinom tid att göra mycket nytta..." Jordförbättring " heter det...

Nå, sedan blev det fyra skottkärror tuppavfall  - ett års produktion - som landade i stora lådan...Blandade i lite välbrunnen kompost - som jag brukar - och ska täcka alltihop med löv och lägga lock på - som vanligt...

Tack och lov för separerande system...LÄTT arbete ...och miljövänligt...

NÅNTING ändrar inte ...ens här, fastän jag inte annars är sååå systematisk...

Efter tuppjobbet satte jag mig ute med en kopp kaffe med alla växthusritningarna...De krävde lite modifiering, eftersom jag i arla morgonstund kommit på att skruvarna till plexitaket INTE kommer att klara ribbor + takstolar...Har man dessa på varandra blir det för tjockt för skruvarna, så stödribborna måste installeras MELLAN takstolarna...HUR - det har jag nu TVÅ alternativa sätt på lager och till pappers....( Det gula på övre bilden...Inga rätta proportioner, men ditåååt )

Då jag fått ritningarna ajour med läget, kaffet drucket och några pelargoner uppfräschade gick jag in...

Kunde ju inte sitta overksam eftersom jag vilat redan ute, så jag tog mig an de sista ( ?? )
fönstren som ännu hade papper och intorkad gammal tejp på karmarna...

Lyssnade under tiden på " Slaget efter 12 " som behandlade hastighetsbegränsningarna och närmast ...höjningarna på 1 km/h - som ska utgöra ny bötesnivå/ ordningsbotsnivå whatever...

Skulle folk redan beakta väglag/ medtrafikanter/avstånd/ sluta använda mobilen / köra i ilsket tillstånd/ och för hastigt visavi den egna mentala/kroppsliga kapaciteten, så skulle vi ha det bättre och säkrare i trafiken...

Nu är klockan 13 och jag SKA ha mat...Lite skrapande blir till senare...
Gissa vad det blev :)


Som " efterrätt " blir det vindruvsplockning...De är mogna och såå goda...

Kanske lite på övermogna sidan ..åtminstone endel...Men en vilsen amiralfjäril fick jag till sällskap...och mosade både druvor och aroniabär åt den som vill ha...

Mängderna druvor är väl inte hisnande, men eget giftfritt är nooog så gott...
Bunken rymmer väl sissådär ...3-4 l ???

Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till...

Jo, betala fakturor och...leva synnerligen sparsamt så den " sista " virkesfakturan blir betald då den anländer...

Måtte det dröja lääänge !!!

Och så bilden jag lovade igår :
Ungefär halva östsidan ....MÅSTE ju testa fönstren :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar