måndag 10 oktober 2016

Millimeterprecision - hmmm, inte lätt....

Idag var det en SÅN dag...
Det artar sig :)

Jobbet smakade så bra att jag glömde att ÄTA !!!  Efter morgonkaffet och EN enda smörgås med en kvart kvarbliven kokt potis och två körsbärstomater  ÅTTATIDEN blev det inget annat än två härliga äpplen - ända fram till 16- tiden...

Då stekte jag två goda ägg - i smör  - och orkade ösa på tills nu....17.40 med undanplockning som minsann räknas in i arbetstiden ...

EN riktigt äkta takstol blev sammanfogad och - i mina ögon 99, 90 % godkänd...
Prototypen togs ner, ersattes temporärt med den nytillverkade - som också togs ned efter att passformen godkänts ...för att den skulle tjäna som modell för de 6-7 följande...
Suck vilket lyftande / halande / dragande....INTE lätt att göra ensam...
TIDSKRÄVANDE !!!
2,98 på högsta stället :)

TRE sidor till sågades, men nu fick jag inte dem lika fina, så...tar kväller och fortsätter i morgon...

Av nån outgrundlig orsak hade änd/mittstolpen KRYMPT, så jag får lov att såga en ca 10 cm längre...

( Nå, allting har en förklaring : takbalken som jag sågat/ skarvat/ limmat / śkruvat skulle ju fällas in i stolpen....och balken blev en sorglig " varg " - så det blir plan B....)

Lite var jag ju tvungen att " fåna " mig ....och tog plattan med upp på stegen...Syrran förmanade i ett skede mig att "  inte trilla ner och slå ihjäl mig eller något...."

Klarade både plattan och mig själv ner....


Småsyrror måste man lyda :D

Nu är det dags för ett lätt kvällsmål...

Sju timmars arbetsdag....känns i kroppen ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar