tisdag 25 oktober 2016

Om jag bara KUNDE så skulle jag hålla ...käft ;)

Men nu är jag rätt totalberövad ALLA....nästan alla ...sådana kunnanden...så nu ska ni få veta...höra...läsa :)

Byggförståsigpåaren M - som jag nämnde i förra dagboksbladet - fnös visserligen så häftigt att det formligen blev korsdrag i hjärnan på mig, då jag nämnde BUBBELPLAST - som underlag till byggplasten...den på växthuset alltså...

Men jag har lärt mig att inte ta så hårt på andras fnysanden...och jag behöver ACTION....

Hänga läpp ???

Nä, sånt blir man sjuk av...Riktigt på riktigt !!!

Så idag efter butiksresan i en VARM skön bekväm bil - som just kommit ända från Åbo - och bytt bykläder mot noppiga hemma/gårdsfleece etc konstruerade jag en någotsånär skat-tålig foderskyddsanordning av en frysskåpskorg och en annan gammal nätkorg...
En bild säger mer än tusen ord så jag lägger in en så småningom....

Malde några nävar jordnötter med lilla kvarnen och rullade fröfettkorven i nötmjölet innan uthängning..
Rödhakarna fick sin matgiva i buskarna nära korvställningen...

Kanske inga skator i denna bur :)

Har haft brasa i Plåtis så  tvätten ska torka fortare - och jag själv ...hållas varm, med den följden att hjärnan säkert gått på värmevarv den med....

NU ...äntligen till saken :)

Jo, webbade in mig på " kuplamuovi " och efter några misslyckade sökningar ( typ : ge postnummer så räknar vi frakten )   hittade jag BILTEMA som snabbt och effektivt sålde 4 rullar bubbel + 2 rullar specaltejp åt mig...UTAN att skratta !!!

SUMMA
60,92 €

MAKSUTAPA

Verkkomaksu
Kun tilauksesi on käsitelty, maksuvahvistus lähetetään sähköpostiisi ......" 

Så jag har ett postpaket att vänta...


LÄÄÄNGE sedan faktiskt....

40 löpmeter / 40 m2 mjuka bubblor att lägga under takplasten...eller om det av någon outgrundlig orsak inte låter sig göras, får jag plasta in mina odlingslådor - bums då det vädermässigt låter sig göras...

Elller ...linda runt mig själv då vedförrådet tryter ???
Tapetsera duschrummet ???

Finns något hemma så ..är det enklare att använda....Eller ..förstöra....

Plasten förresten  - bubbelvarianten - är polyeten, inte den värsta - som PVC ...

Kan inte bara " sträcka upp händerna " / kapitulera / ge mig...utan att ha en plan B ...hemkörd och ....i bästa fall förverklingsbar :D

Just det..och hör sen...förståsigpåare av alla sorter....

Eftersom jag frivilligt avstod från middagen i dag...tack vare en bunke Ben och Jerry , blev det nu en ostsemla som motvikt till det söta...

Ny sort för mig...Rekommenderar ;)

Har en massa överloppsenergi forsande i mig nu, så ...jag ska ställa mig och hyvla vitkål..
Ett gammalt beslut att börja mjölksyra mina grönsaker kommer att förverkligas...

Börjar med kål...och hur det förlöper får ni nog höra...

Nu till köket, för jag ska koka burkar och ...vara huslig :)

Sedan ska fiberremsor klippas till diverse otäta dörrar...( Har redan tätat en - den mellan Salen och Tamburen... )

Här ska inte frysas i vinter...


Och ...surkål är billig mat ...och hälsosam....

Sååå saftig och god....



Om ni inte trodde att surkålsgrejandet skulle BLI till mer än kålklyvning...se här :)

Köket kl 19.30 ....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar