lördag 1 oktober 2016

Hoppar och skuttar...av glädje...Tydligen lite varannan dag...

Igår märkte jag än en gång att " en bra kvinna reder sig själv " ...
Talar nu om byggtekniskt avvikande åsikter - nummer xxx :)

MINA åsikter vägde så lätt att den självutnämnda hjälpbyggaren avtågade i ett anfall av sårad manlighet ????

GISSA vem som fick fart på byggande och...annat också förresten...

Har ju minst dussinet gånger konstaterat att jag jobbar bäst då jag är ..hmm...ARG / uppretad eller därmed jämförbart.....

Utan att gå in på detaljer hur och varför, övergår jag till kapitel " självhävdelse utan sunda gränser " ....:D

Igår brände jag ärterna - som skulle bli 3 l soppa - så grundligt i botten att huset ännu stinker...

Därför tog jag min bär- och svampplockarkasse i näven och stack till skogs....Eftersom frihetens klocka slagit ...middag....

En knapp timmes friskluftstraskande - och jag hade lingon till en burk rårörda...OCH blåbär till en medelstor paj + en portion med mjölk och socker....

Pajen blev den bästa jag någonsin åstadkommit !!!
Kolla : modellbygge och supergod paj...

Efter bakandet - vid 17-tiden gick jag upp på vinden och tvättade fönstren...Yttre på insidan och inre på vardera sidan...Skruvade fast dem också...

Senare på ...natten byggde jag en minimodell av växthuset för att se hur jag skulle göra takstolarna - och få rätt vinklar....

I morse steg jag upp före sju...blötte upp och  putsade fönsterpapper runt Salsfönstren, plockade in Apan och Elefanten mellan övre vänstra rutorna och gick efter en kloss att ställa de nya färgade glasen på....


Sen skar jag den i förrgår stekta levern i bitar, lade undan till 2 måltider i en ask - med bakplåtspapper mellan lagren...och placerade asken i frysen...

Till dagens ensammat kokade jag en sats makaroni...

Vis av gårdagens bottenkokarfadäs avvek jag inte EN gång från köket...

Men då lever + makaroni var blandade, förde jag ut kastrullen på verandakistan och....började byggjobben....

Nu med facit på handen...är jag helnöjd med mig dag ...

Har förstärkt ALLA hörn, sågat en nya stödbatting, skruvat bort onödiga stöd och mätt upp och sammanfogat en ny prototyp till takstol...

Den allra första demonterades skändligen av co- jobbaren, som inte trodde på systemet...

Nå, idag fick jag först upp en " mittstolpe " mot vilken jag sedan stödde den nya prototypen...

Smärre finjusteringar återstår, men...där står den !!! Se bara....

Inte alls överdrivet stort, men mycket jobb....

Ganska stolt över ritningen ...också :)      

Nu blir  morgondagens huvudjobb : finjustering och ...serietillverkning av 6 takstolar....

VISST är det roligt med sällskap, så länge det går att DISKUTERA och KOMPROMISSA...

SEN är det dags att ...vinka adjö till röda baklyktor...

Tror banne mig att jag ska stänga porten....

I ren protest....

Visserligen omoget, men det är det också - att störta iväg som om man var jagad av sommarens getingar ...

( Kanske jag skulle vara lite snäll, för jag fick mitt straff nyss....

" Skulle bara " dra fast prototypen med EN skruv till....HÖGT uppe...Slagborrmaskinen slog lite förbi skruvskallen och föll mot tummen på vänster hand...

Ett /en snurrande skruvbits gör ONT, men skam den som klagar...
Rätt roligt att få användning av omplåstringstalangerna...)

Men nu är det undanplockning och INGET annat !!!

Ajjjjjjjjjjjjj........





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar