tisdag 11 oktober 2016

Nu vet jag inte vad som gläder mig mest - av TRE olika....

Sucka bara, men det har rullat på bra idag....

Tar det i kronologisk ordning :

A) Jag fick takstolarna klara ....Inte illa om man tänker att jag började igår och fick EN enda klar...Mest tid tog ju mallkonstrueringen, men sen löpte det som sagt bra...

Fastskruvade " styrklossar " 

B) Jag hittade en död RÅTTA bredvid nordosthörnet av växthuset

C) Fick en talgmeshanne utmotad från Snickis....

Takstolarnas antal blev till sist och gott  slut SJU till antalet, för plexiskivorna måste skarvas och därför behövs en
 " extra " ...
Stolt över mitt jobb....

Den döda råttan fattar jag inte HUR den kommit dit den låg...
Fick den uppslängd på Snickis/lagårdstaket - i hopp om att nån hungrig individ kommer och förser sig...( Den trillade ner tre gånger, men på fjärde kastet fick jag den på rätt plats...)

Nu ska jag plocka undan verktyg och annat, ta en välförtjänt byggpaus och elda lite inne...

Åt lunchen UTE - vid dukat bord och riktigt med favoritporslinet - och husets RÖDA till måltidsdricka...Dvs druvsaft av egen skörd, " spetsad " med husets vichy....

Pasta med leversås på menyn...

Fyra tända ljus i plättpannan....Vinden har äntligen avtagit !!!


Talgmesen RÅKADE jag se då jag satt och beskådade mitt dagsverke - och märkte att något fladdrade mot fönstret där inne, där belysningen till råga på allt var påknäppt...

Hur han kommit in fattar jag inte heller, men efter en liten stunds utmattningslek innanför stängda dörrar FÖRSTOD han att slinka ut då jag öppnat för honom...
Värre hade det varit om han  flugit upp på loftet, för fåglar som förirrat sig dit har föga chans att hitta ut...

Dumbollar !!!

" Byggpaus "  sade jag...Nåjooo, för idag i alla fall...
Passade på att inventera virkesförrådet - enkelt då det minskade betydligt i takt med arbetets framskridande...

Det finns nog aldrig tillräckligt, för - som sagt lurar följande projekt bak knuten....

Det är förresten mycket varmare INNE ...liggande på sängen med en yllesjal över knäna - som blivit ganska kalla då jag legat på knä vid min vinkel/såg/ kapställning.....

En LUFTIG arbetsplats har jag i alla fall....

" Golvet " börjar bli riktigt mjukt och skönt, men tappade skruvar gömmer sig bra..

Klockan är nu just 17.30 och det är dags att ta kväller ....

Tack för att ni tittade in ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar